Близо половин милион обаждания за 5 години на Националната телефонна линия за деца
/ брой: 238
Над 440 хил. обаждания са получени на Националната телефонна линия за деца на Държавната агенция за закрила на детето за 5 години. Тел. 116 111 започна да работи на 14 октомври 2009 г.
Над 88 хиляди са предоставените консултации по различни проблеми на младите хора, близо 77 хил. от тях са с деца, а останалите - с родители и други пълнолетни. Десетки момчета и момичета бяха спасени от насилие и неподходящи условия за живот благодарение на навременно подадени сигнали на тел. 116 111, обобщават от ДАЗД. Статистиката показва, че с линията се свързват предимно тийнейджъри. Те споделят типични за възрастта си проблеми: любовни връзки, взаимоотношения с връстници, семейни и училищни проблеми, различни страхове и източници на тревожност.
При всеки разговор консултантите на тел. 116 111 преценяват какъв е рискът за обаждащото се дете и веднага подават информацията към органите за закрила на детето.
За изминалите пет години са предадени над 1600 сигнала, предимно за физическо и психическо насилие. Данните показват, че немалка част от тежките случаи, които изискват намеса на органите по закрила, са от малки градове или села. Родители и други пълнолетни граждани, търсещи помощ във връзка с проблеми на децата, също често се свързват с линията. Те търсят информация или съобщават за риск или за нарушаване на правата на детето.
Националната телефонна линия за деца на ДАЗД предоставя консултиране, информиране и помощ по всякакви въпроси и проблеми, свързани с деца. На телефон 116 111 момчетата и момичетата могат безплатно и анонимно да разговарят за своите проблеми със специалисти - детски и клинични психолози, социални педагози, социални работници.