Близо 14% ръст в продажбите на вино
/ брой: 240
Консумацията на алкохоли за дванадесетте месеца до юли в България бележи лек ръст на база предходния аналогичен период. Данните на "Нилсън България" сочат ръст в стойност от 2,7%, в обем - 1%, и в продадени бройки - 1,2%.
Пет са категориите, които успяват да генерират почти 80% от продажбите в стойност на алкохолни напитки в България. На първо място с дял от 51,6% е бирата. Бирата е най-предпочитаният, т.е. най-често консумираният продукт на пазара. След нея е категорията вино с 11,1%.
През последната година виното си разменя местата с категорията уиски, което преминава от втора на трета позиция. На четвърто място са водката и ракията с идентични резултати от 8,3% дял в стойност.
Сред алкохолните категории виното е тази, която се развива най-бързо. Продажбите в стойност за периода август 2014 - юли 2015 са нараснали с 13,9% спрямо същия период предишната година. Данните от продажбите показват малък дял на чуждестранното вино на българския пазар - едва 4% в обем и 10,7 % в стойност за годината до юли. Вероятно цената е един от важните фактори, които определят избора на потребителя. Чуждестранното вино е двойно по-скъпо от българското, сравнени и по цена на литър, и по цената на бутилка.
Потребителите предпочитат червеното вино. Делът му от продажбите в стойност е 50,3 %, а в обем 51,8%. Следва бялото вино с 42,3%. През последните 12 месеца се наблюдава ръст в продажбите на розе. То взема част от продажбите на другите два вида вино. Почти 61% от продажбите са на сухи вина, следвани от 38% за тези, които нямат специфична индикация за съдържанието на захар или нивото на сладост.