БДЖ няма пари да поддържа новите си влакове
През 2009 година БДЖ са закупили нови влакове, които обаче към днешна дата не могат да поддържат. По този начин създават дългове. Така депутатът от БСП Георги Свиленски коментира пред Радио Фокус тежката ситуация в българските железници.
Припомняме, че вчера от левицата призоваха транспортният министър Ивайло Московски да уволни сегашното ръководство на БДЖ. В противен случай, обявиха, че ще поискат оставка на министъра.
Свиленски коментира още, че когато Московски е поел министерството, е бил коректен с обявените 850 млн. лева дългове на дружеството. Премълчал е обаче част от истината за закупените нови влакове. Социалистът предупреди, че ако политиката на управление на БДЖ не се промени, дълговете ще се увеличават, а железниците ще са неспособни да извършват основната си дейност.
Ще има дружество, което ще бъде с намалени дългове, но няма да има БДЖ, обясни Свиленски. По думите му проблемът не е в дълговете, а в управлението на тези дългове. Нужно ни е работещо БДЖ, което да предоставя качествени услуги на обществото и постепенно да се погасяват дълговете, категоричен бе левият депутат.
В момента БДЖ е блокирано - има спиране на абсолютно всички ремонти, спиране на всички разходи, отпадане на разписания и спиране на влакове само и само да се намалят дълговете, описа ситуацията Свиленски. Всички тези управленчески решения няма как да са еталон за адекватна ръководна политика, заключи социалистът.