31 Октомври 2024четвъртък20:14 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Барабар Петко с мъжете

/ брой: 12

автор:Мая Йовановска

visibility 917

Мая ЙОВАНОВСКА


Преди ден стана известно, че Столичната община, контролирана от ГЕРБ, се готви да забрани, и то още от следващата зима, т.нар. цапащи автомобили да влизат в центъра през зимния сезон. Първоначално идеята на гербаджиите била ограничението да важи само за дните със силно запрашен въздух, но накрая се стигнало до предложение за наредба, в която да се определят нискоемисионни зони.

Зоните със забрани ще са историческият център на града и районът около него. Това с думи прости означава, че колите с двигатели по стандарт "Евро 1" и част от "Евро 2" няма да имат право да влизат в центъра на столицата през зимата. Да не забравяме за екостикерите, които започнаха да слагат по колите и които показват колко замърсява возилото.

Едва ли има разумен човек, който иска да диша мръсен въздух. Тези дни бе публикувана класация, която нареди София сред десетте столици с най-мръсен въздух в света. По данни на Световната здравна организация страната ни е на трето място в света по смъртност, причинена от замърсяването на въздуха. А газовете от автомобилите са един от най-големите замърсители.

Обаче!

Оказва се, че тези замърсяващи коли, които общината ще изгони от центъра, представляват 30 на сто от всички автомобили в града. А България е най-бедната държава в Европейския съюз и хората масово се возят на автомобили втора ръка. Половината от родния автопарк е на възраст над 20 години. В ЕС сме първенци по най-стар автопарк. Годишно у нас регистрираните нови коли до две години са под 2 процента. Проблемът е в бедността. Всеки би предпочел да кара нова кола, но малцина могат да си го позволят.

В Европа навсякъде рестрикциите вървят със стимули и данъчни облекчения. А у нас, заради липсата на облекчения, пак се засили купуването на стари автомобили. За да имат поне някакво возило, хората си дават парите за коли в лошо техническо състояние, чиято експлоатация след това директно се отразява на чистотата на въздуха. И, разбира се, на безопасността на движението. Имаше предложение за 12 хиляди лева помощ от държавата при закупуване на електромобил, но това е опция само за богатите. Но и те не щат. Щото къде са обещаваните зарядни станции?

Сега общината се кани да изгони от центъра една трета от автомобилите. Дори имаше предложения за глоби до 1000 лева при нарушение. Само да припомним на общината, че тези собственици също плащат данъци, и то не малки. Но за да се подреди Йорданка Фандъкова барабар Петко с мъжете, се вземат на хартия решения, които ще създадат сериозни проблеми на хората. Но въздухът няма да стане по-чист. Нито българите ще започнат да си купуват нови коли.

7200 лекари в Словакия подадоха оставки

автор:Дума

visibility 440

/ брой: 208

Шефът на ВАС се гласи да остане на поста си

автор:Дума

visibility 566

/ брой: 208

Едва 8,7% от учениците могат да различат факт от мнение

автор:Дума

visibility 572

/ брой: 208

Бизнес климатът у нас се влошава

автор:Дума

visibility 580

/ брой: 208

Газът поскъпва с 8% в началото на зимата

автор:Дума

visibility 472

/ брой: 208

Wizz Air спря полетите от София до Женева и Лисабон

автор:Дума

visibility 540

/ брой: 208

Високо темпо на руското настъпление

автор:Дума

visibility 556

/ брой: 208

Скопие с ново условие за конституцията

автор:Дума

visibility 634

/ брой: 208

Опозицията в Албания блокира страната

автор:Дума

visibility 505

/ брой: 208

Ценоразпис за власт

автор:Таня Джаджева

visibility 514

/ брой: 208

Махалото вляво и дясно

автор:Александър Симов

visibility 593

/ брой: 208

Ако зависеше от българите, Тръмп би спечелил вота в САЩ

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 208

Не е фокус, а нови политики

visibility 557

/ брой: 208

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ