20 Август 2024вторник15:56 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Барабар Петко с мъжете

/ брой: 12

автор:Мая Йовановска

visibility 739

Мая ЙОВАНОВСКА


Преди ден стана известно, че Столичната община, контролирана от ГЕРБ, се готви да забрани, и то още от следващата зима, т.нар. цапащи автомобили да влизат в центъра през зимния сезон. Първоначално идеята на гербаджиите била ограничението да важи само за дните със силно запрашен въздух, но накрая се стигнало до предложение за наредба, в която да се определят нискоемисионни зони.

Зоните със забрани ще са историческият център на града и районът около него. Това с думи прости означава, че колите с двигатели по стандарт "Евро 1" и част от "Евро 2" няма да имат право да влизат в центъра на столицата през зимата. Да не забравяме за екостикерите, които започнаха да слагат по колите и които показват колко замърсява возилото.

Едва ли има разумен човек, който иска да диша мръсен въздух. Тези дни бе публикувана класация, която нареди София сред десетте столици с най-мръсен въздух в света. По данни на Световната здравна организация страната ни е на трето място в света по смъртност, причинена от замърсяването на въздуха. А газовете от автомобилите са един от най-големите замърсители.

Обаче!

Оказва се, че тези замърсяващи коли, които общината ще изгони от центъра, представляват 30 на сто от всички автомобили в града. А България е най-бедната държава в Европейския съюз и хората масово се возят на автомобили втора ръка. Половината от родния автопарк е на възраст над 20 години. В ЕС сме първенци по най-стар автопарк. Годишно у нас регистрираните нови коли до две години са под 2 процента. Проблемът е в бедността. Всеки би предпочел да кара нова кола, но малцина могат да си го позволят.

В Европа навсякъде рестрикциите вървят със стимули и данъчни облекчения. А у нас, заради липсата на облекчения, пак се засили купуването на стари автомобили. За да имат поне някакво возило, хората си дават парите за коли в лошо техническо състояние, чиято експлоатация след това директно се отразява на чистотата на въздуха. И, разбира се, на безопасността на движението. Имаше предложение за 12 хиляди лева помощ от държавата при закупуване на електромобил, но това е опция само за богатите. Но и те не щат. Щото къде са обещаваните зарядни станции?

Сега общината се кани да изгони от центъра една трета от автомобилите. Дори имаше предложения за глоби до 1000 лева при нарушение. Само да припомним на общината, че тези собственици също плащат данъци, и то не малки. Но за да се подреди Йорданка Фандъкова барабар Петко с мъжете, се вземат на хартия решения, които ще създадат сериозни проблеми на хората. Но въздухът няма да стане по-чист. Нито българите ще започнат да си купуват нови коли.

Жълт код за валежи и гръмотевици в половината страна

автор:Дума

visibility 77

На ръба сме на политически крах

автор:Дума

visibility 340

/ брой: 158

Румен Радев отхвърли служебния кабинет заради Калин Стоянов

автор:Дума

visibility 309

/ брой: 158

Двойно по-ниски добиви от слънчоглед

автор:Дума

visibility 289

/ брой: 158

Повече пари за изостаналите райони искат фермери

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 158

Ядем грузински сафрид и турски калкан

автор:Дума

visibility 281

/ брой: 158

Експерт: Възможно е ново поевтиняване на горивата

автор:Дума

visibility 293

/ брой: 158

Проливни дъждове и наводнения в Европа

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 158

Oсвободиха четирима българи на Халкидики

автор:Дума

visibility 292

/ брой: 158

Над 300 мигранти за ден в Испания

автор:Дума

visibility 292

/ брой: 158

Украйна отново въведе режим на тока

автор:Дума

visibility 251

/ брой: 158

Маймуната и ядреният реактор

автор:Александър Симов

visibility 287

/ брой: 158

Къде гледа БНБ?

автор:Нора Стоичкова

visibility 316

/ брой: 158

Безработица: Ефектът на еврозоната

автор:Гарабед Минасян

visibility 277

/ брой: 158

Възможен ли е компромис по сделката с "Боташ"

visibility 285

/ брой: 158

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ