БДЖ временно спря поръчката за новата билетна система
/ брой: 109
Стартиралият търг в края на април за цялостно обновяване на билетната система на „БДЖ-Пътнически превози“ е спрян. Това е станало на 6 юни, сочи справка в Регистъра за обществени поръчки. Най-вероятната причина са две жалби, подадени в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от "Сименс Мобилити" и "Компютърнет Сървисиз".
Поръчката бе на стойност над 15,8 млн. лв. без ДДС и бе стартирана малко след тази за осигуряване на мобилна и наземна свързаност и софтуерни услуги за билетоиздаващата система. Нейната стойност пък бе над 1,8 млн. лв. без ДДС, а БДЖ избра изпълнителите през май – държавното "Информационно обслужване" АД и телекомът "А1 България" ЕАД.
По-скъпата процедура предвижда 30-те автомата, закупени преди 4 години, които обаче не се използват, да влязат в употреба. В нея е предвидена и възможността да се продават билети през мобилно приложение, както и директно във влаковете. Оферти по нея се подават до 28 юни.
Само преди дни обаче – на 6 юни – търгът е временно стопиран. В ЦАИС липсва документация с мотиви за това решение, но в Антимонополната комисия фигурират две жалби, постъпили в края на май месец, срещу решението за откриване на процедурата, предаде economic.bg.
Първата жалба е от „Компютърнет Сървисиз“ ООД и е входирана на 22 май. Втората е подадена от "Сименс Мобилити" ЕООД на 27 май. И по двете жалби има открито производство, но мотивите на компаниите не са ясни още, тъй като документацията не е публикувана на сайта на КЗК. Фирмите обаче са направили искане за временно спиране на търга.