15 Юли 2025вторник00:18 ч.

Служителите на БДЖ ще запазят работните си места и след края на 2026 г.

Локомотивите, вагоните и мотрисите, придобити от държавата след 2009 г., ще бъдат разделени пропорционално на всички пътнически жп оператори

/ брой: 104

автор:Дума

visibility 7869

Всички работници и служители на БДЖ ще запазят работните си места и след възлагането на пътническите железопътни услуги в България и на частни оператори. Това е уверил вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов на среща със синдикатите в дружеството. 
За да защити в пълна степен правата на работещите, транспортното министерство поставя изискване всички работници и служители да запазят работните си места и след влизане в сила на новите договори. Колективният трудов договор ще бъде запазен за целия срок, а трудовите правоотношения със заетите работници и служители няма да бъдат прекратени, а ще преминат към новите оператори на железопътната услуга. Това е казал Караджов, който е представил пред синдикалните организации условията и реда за възлагане на обществени договори на превозвачи в железопътния транспорт, съобщават от Министерството на транспорта. 
Планира се обособяването на два региона, в които да се състезават кандидатите за регионални оператори, и още един - за кандидати с доказан опит в сектора, съобщи Караджов. Продължителността на договорите се предлага да бъде 12 години, а локомотивите, вагоните и мотрисите, придобити от държавата след 2009 г., да бъдат ползвани пропорционално от операторите, в зависимост от обема на извършваната от тях услуга.
Министерството на транспорта предвижда създаването на ново дружество, което да поеме изцяло ремонтната дейност на БДЖ. То ще предоставя на всички оператори услугите по ремонт и поддръжка при равни условия. Караджов обясни, че целта на реформата е насърчаване на конкуренцията и навлизане на частни оператори в жп сектора.
Според него тази стъпка ще гарантира равен достъп до инфраструктурата за поддръжка - не само за държавния оператор, но и за частните компании, които се очаква да навлязат на пазара от края на 2026 г.
Подробности за структурата, собствеността и управлението на бъдещото ремонтно дружество все още не са обявени, но предстои отделна среща със синдикатите, на която ще се разгледат условията за преструктуриране и прехвърляне на персонала.

ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 448

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 412

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 490

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 459

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 383

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 479

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 403

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 411

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 521

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ