14 Юли 2025понеделник15:51 ч.

Служителите на БДЖ ще запазят работните си места и след края на 2026 г.

Локомотивите, вагоните и мотрисите, придобити от държавата след 2009 г., ще бъдат разделени пропорционално на всички пътнически жп оператори

/ брой: 104

автор:Дума

visibility 7861

Всички работници и служители на БДЖ ще запазят работните си места и след възлагането на пътническите железопътни услуги в България и на частни оператори. Това е уверил вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов на среща със синдикатите в дружеството. 
За да защити в пълна степен правата на работещите, транспортното министерство поставя изискване всички работници и служители да запазят работните си места и след влизане в сила на новите договори. Колективният трудов договор ще бъде запазен за целия срок, а трудовите правоотношения със заетите работници и служители няма да бъдат прекратени, а ще преминат към новите оператори на железопътната услуга. Това е казал Караджов, който е представил пред синдикалните организации условията и реда за възлагане на обществени договори на превозвачи в железопътния транспорт, съобщават от Министерството на транспорта. 
Планира се обособяването на два региона, в които да се състезават кандидатите за регионални оператори, и още един - за кандидати с доказан опит в сектора, съобщи Караджов. Продължителността на договорите се предлага да бъде 12 години, а локомотивите, вагоните и мотрисите, придобити от държавата след 2009 г., да бъдат ползвани пропорционално от операторите, в зависимост от обема на извършваната от тях услуга.
Министерството на транспорта предвижда създаването на ново дружество, което да поеме изцяло ремонтната дейност на БДЖ. То ще предоставя на всички оператори услугите по ремонт и поддръжка при равни условия. Караджов обясни, че целта на реформата е насърчаване на конкуренцията и навлизане на частни оператори в жп сектора.
Според него тази стъпка ще гарантира равен достъп до инфраструктурата за поддръжка - не само за държавния оператор, но и за частните компании, които се очаква да навлязат на пазара от края на 2026 г.
Подробности за структурата, собствеността и управлението на бъдещото ремонтно дружество все още не са обявени, но предстои отделна среща със синдикатите, на която ще се разгледат условията за преструктуриране и прехвърляне на персонала.

Солени глоби за каране в аварийната лента

автор:Дума

visibility 309

/ брой: 127

Солени глоби за шофьорите, ако карат в аварийната лента

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 127

Oще 77,6 млн. лв. от Европа за социални електромобили

автор:Дума

visibility 302

/ брой: 127

Няма интерес към безплатните антибиотици за деца

автор:Дума

visibility 331

/ брой: 127

ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 310

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 292

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 324

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 320

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 329

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 318

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 361

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 335

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 285

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 281

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 335

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ