БДЖ взема на лизинг вагони и локомотиви
Около 20 локомотива и 50 вагона не достигат на БДЖ, за да се изпълнява графикът на влаковете. Затова холдингът планира да използва лизингов вариант за наемане на машини, които да попълнят подвижния състав. За състоянието на БДЖ говори днес на пресконференция новият изпълнитерен директор на холдинга Никола Василев. По думите му в момента дружеството е в контакт с компании, които предоставят такава услуга, а целта е да се стартират обществени поръчки до 6 месеца.
Василев се опита да убеди журналистите, че в момента финансовото състояние на БДЖ е стабилно. Най-важното в момента било да се предоставя по-качествена услуга на пътниците.
Акцент върху пътническите превози сложи и председателят на Съвета на директорите на БДЖ Григори Григоров. Той обяви, че във фокуса на новото ръководство на холдинга ще е изпълнението на разписанията и повишаването на качеството на пътническите превози.
Разходът за допълнителни вагони и локомотиви ще е до 2 милиона лева, което е под 1 процент от разходите, уточни Григоров. В същото време ще се ремонтира наличния подвижен състав, а всички обществени поръчки ще се преразгледат.
От БДЖ предоставиха и статистика, според която 1300 минути са закъснявали средно дневно миналата година 560-те влака, които се движат. Изпълнението на графика е било между 80 и 90 процента. 717 влака са били отменени.
Ръководството отчита, че причината за липсата на диалог в управлението е „заради личностни пререкания на предишното ръководство“.
Дългосрочните цели са с хоризонт до 2024 година. За нови влакове ще се мисли след пет години.