19 Май 2024неделя07:57 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Бариерата не била пусната при инцидента на жп прелез "Обеля"

Ръководителят на движението не подал сигнал до пазача, че ще мине влак

/ брой: 238

автор:Дума

visibility 14

Ръководителят на движението на гара Волуяк не е подал сигнал за преминаването на влака. Това каза служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова пред журналисти във връзка с инцидента на 9 октомври на жп прелез "Обеля" в кв. "Обеля" 2, когато локомотив, движещ се от гара Волуяк за Централна гара-София, удари лек автомобил и един човек загина, предаде "Фокус". Ангелкова свика вчера първото оперативно заседание по безопасност в сектор „Железопътен транспорт” с ръководствата на ДП НКЖИ, „Холдинг БДЖ“ ЕАД и ИА „Железопътна администрация“.
Ангелкова поясни, че техническото разследване по случая все още не е приключило, но това, което е установено до момент,а е, че ръководителят на движението на гара Волуяк не е подал сигнал на прелезопазачката за преминаването на влака. Служителят на ДП НКЖИ е отстранен временно от длъжност, припомни Ангелкова и допълни, че все още се изясняват причините, заради които той не е подал сигнала. Министърът на транспорта допълни, че той ще понесе отговорност за действията си. Ангелкова уточни също, че в момента на инцидента бариерите на прелеза са били вдигнати и преминаването на моторни превозни средства е било разрешено именно защото прелезопазачката не е била уведомена за преминаването на влака.
Генералният директор на НКЖИ инж. Милчо Ламбрев коментира, че в 99% от случаите на произшествия на жп прелези вината е на шофьорите, а не на служители на железниците, и изрази съжаление за случая от миналата седмица. По думите му в страната има общо 783 жп прелеза, отделно 193 са в индустриални клонове. Прелезите без бариери, само със знак "Стоп", са 137, те са в малко населени места, където за деня минават по 1-2 коли или каруци, коментира още той.
Статистика на Министерството на транспорта показва, че от началото на годината на жп прелези са се случили 12 произшествия с шестима загинали и 12 ранени. От 2009 г. до 2013 г. общият брой на произшествията е 132, при които са загинали 27 души и са ранени 49.
 

Уволниха административните директори в БДЖ

Административните директори в БДЖ „Пътнически превози" и БДЖ "Товарни превози" и тези, които отговарят за състоянието на локомотивите, са освободени вчера, стана ясно от думите на Ангелкова. Според нея констатациите, които са направени от проверките на ИА "Железопътна администрация", са достатъчни, за да може да се вземе такова решение. Ангелкова допълни, че тези хора трябва да понесат своята отговорност, защото констатациите показват, че не са предвидени достатъчно програми за обучение на машинистите за работа с автоматична локомотивна сигнализация и с влакова диспечерска радиовръзка. „От направената проверка от 180 локомотива в БДЖ „Пътнически превози” с радиостанции, които поддържат диспечерска радиовръзка, 15 не работят, което означава, че те следва да бъдат ремонтирани незабавно. По отношение на БДЖ „Товарни превози” от 65 локомотива радиодиспечерската връзка в два не работи", съобщи още Ангелкова. По отношение на автоматичната локомотивна сигнализация от 44, оборудвани с такава сигнализация, десет не работят.
„Установих занижен контрол по отношение на поддръжката и техническото състояние на локомотивите и най-вече на това как и в какви условия машинистите всеки ден излизат на работа", коментира Ангелкова. Тя заяви, че е изискала от ръководството на БДЖ „Товарни превози”, БДЖ „Пътнически превози” и в цялост от изпълнителния директор и борда на "Холдинг БДЖ" до петък да представят адекватни мерки по констатираните проблеми. Ако в тези мерки не видим реалистичен план за адресиране на проблемите, ще се предприемат мерки и в смяната на БДЖ „Пътнически превози” и БДЖ „Товарни превози", заяви Ангелкова.
 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ