Банките предупреждават за телефонни измами
/ брой: 13
От Асоциацията на банките в България (АББ) предупреждават, че напоследък зачестяват телефонните измами, при които лица се представят за служители на банки. От там предупреждават, че ако бъде получено обаждане или имейл от някого, който се представя за служител на банка, то с него не трябва да бъдат споделяни лични и банкови данни, нито да бъдат инсталирани приложения или отваряни линкове, изпратени от него. От асоциацията предупреждават, че освен това не трябва да се извършват плащания и да се споделят получени кодове за идентификация и достъп до електронно банкиране, защото това е измама.
Опитите за този вид телефонни измами стават все по-чести. Лица, които се представят по телефона за банкови служители, целят да подведат клиентите на банките и да ги накарат да извършат различни действия, с които да получат достъп до техните средства. Най-често под различен претекст, например за проблеми със сигурността, те се опитват да получат чувствителна информация относно потребителски имена, пароли, номера на банкови карти, наличност по сметки и други данни, обясняват от асоциацията.
От АББ напомнят, че нито една банка няма да поиска от клиентите си да предоставят чувствителна информация и данни за идентификация по телефон или имейл. Банкови служители никога няма да накарат клиентите си да инсталират приложения за отдалечен достъп и да опитват да получат контрол върху мобилните им устройства или компютри.