01 Юни 2024събота23:16 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Дойче веле":

Българските "лешояди"

Медийното изобилие не означава непременно и разнообразие, нито пък е гарант за качествено съдържание

/ брой: 244

visibility 785

16 национални всекидневници, 251 радио- и 153 телевизионни програми: за страна като България с около 7,5 млн жители медийният пазар е развит много добре. Жалко само, че количеството не гарантира непременно и качество, коментира "Дойче веле".

Количественото изобилие не означава непременно и разнообразие, нито пък е гарант за качествено съдържание. Доказателство за това е медийният ландшафт в България - там както разнообразието, така и качеството на медиите са силно дефицитни. Така "Балканският медиен барометър: България 2012"* обобщава ситуацията в страната.

Относно медиите съществува един основен въпрос - изключително важно е да се знае кой е собственикът. "Не и в България", коментира доц. Орлин Спасов, част от екипа, изготвил Балканския медиен барометър. "Дори и с проверки в Търговския регистър не може да се разбере кой точно е собственикът на дадена медия, защото се стига до офшорки", казва той.

Оттук произлиза следният проблем: когато липсва яснота по въпроса кой точно притежава една или друга медия, концентрацията на собственост става трудно проследима. А това вече отваря ниши за анонимно прокарване на интереси през пресата и от екрана.

Все по-надолу

В тази връзка медийният експерт Николета Даскалова от фондация „Медийна демокрация“ посочва например, че утвърдени журналисти често се изявяват в жълти издания. "Сериозни имена прегръщат инструментите на черния пиар, клюките и сплетните и стават острие на целенасочени корпоративни и политически атаки", казва тя. А това, разбира се, е за сметка на професионални принципи като точност и безпристрастност.

Според Балканския медиен барометър нито точността, нито пък безпристрастността е сред силните страни на българското информационно пространство. "Ако след 100 години някой реши да научи от днешните медии какво се е случвало в България, нищо няма да разбере", коментира участник в екипа, изготвил Балканския медиен барометър.

Медийният експерт Татяна Буруджиева посочва друг проблем: "Дневният ред на пресата се задава не от обществото, а от властта". Според Буруджиева българските медии вървят по стъпките на българските политически партии – не към развитие, а към тежка развала. "Във възход е само платената любов помежду им", казва тя.

Журналистика или манифактура?

Балканският медиен барометър обръща внимание на още една тенденция – рутинизирането и превръщането на журналистиката в „производствен процес“. Българският принос в журналистическата професия, най-вече на провинциалните медии, е неформалното създаване на „журналистически ТКЗС-та“. "За да не бъдат глобявани, че са пропуснали събитие, отразено от друго издание, репортерите от различните медии се договарят зад гърба на шефовете си предварително за какво да пишат и за какво не", казват от екипа на Балканския медиен барометър.

Според обобщените резултати от барометъра, в България преобладава т. нар. „лешоядна журналистика“ – т.е. в съдържанието преобладават негативизъм, агресия, скандалност. А журналистите, които влагат усилия в сериозно и разнообразно съдържание, постепенно се маргинализират. 

Цели ниши като научната, аналитичната и разследващата  журналистика отсъстват от българското медийно пространство или са оскъдни. В много области връзката между експертизата и медиите е скъсана, обобщава "Балканският медиен барометър: България 2012".

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 777

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 771

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 679

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 661

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 812

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 761

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 969

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 735

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 760

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 781

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 761

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ