България е втора в ЕС по срив в продажбите на нови коли
/ брой: 13
България е втора сред страните от ЕС по срив на продажбите на нови леки автомобили през 2020 г., като пазарът се е свил с близо 37%, сочат данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа. По-сериозно е намаляло търсенето само в Хърватия - с 42,8%. В страната с малко над 4 млн. население обаче са купени 36 005 нови автомобила, докато в 6,9 млн. България (по данни от последното преброяване) те са едва 22 368.
Като цяло за всички страни от ЕС търсенето на нови леки коли се е свило с 23,7% до 9,94 милиона. За цялата година, причинила повсевместна икономическа криза заради епидемията от коранавирус, само през септември са купени повече автомобили, отколкото през 2019 г.
От големите пазари най-сериозно се е свило търсенето в най-засегнатите от КОВИД-19 страни - Испания (минус 32,3%) и Италия (минус 27,1%). Следват Германия (минус 19,1%) въпреки ръста от почти 10 на сто през декември и Франция (минус 11,8%). От всички страни от ЕС най-слабо е бил засегнат автомобилният пазар във Финландия (минус 15,6%).