24 Април 2024сряда06:05 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Автомагистрали" взима още 1 млрд. лв. за пътя Видин-Ботевград

/ брой: 188

автор:Дума

visibility 907

Държавната компания "Автомагистрали", която в последните години получи милиарди левове без обществени поръчки, взима пореден милиард. Срещу 1,08 млрд. лв. фирмата трябва да проектира и изгради близо 66 км от пътя Видин-Ботевград в участъка между пътен възел "Макреш" и обходния път на Монтана. Така сметката на новия държавен строителен мастодонт набъбна на над 4,5 млрд. лв. поръчки за години напред, независимо кое правителство е на власт.

Авансовото ангажиране на бюджетни пари започна в края на 2018 г. с първия милиард за участък от магистрала "Хемус". Последваха над половин милиард за укрепване на свлачища, нов милиард за друг участък от "Хемус", ремонти на виадукти, тунели и поддържане на участъци от магистралите "Струма", "Марица", "Тракия" и "Хемус" за стотици милиони.

Всичко това беше направено, за да бъде "необратим" процесът по строителството на магистрала "Хемус", както обясни премиерът Бойко Борисов. По-точно дори ГЕРБ да не е на власт, тези пари да не може да се използват за друго. Тъй като "Автомагистрали" няма нито техника, нито персонал да изгражда възложените й инфраструктурни обекти, тя преразпределя отпуснатите й от държавата пари между строителните фирми чрез т.нар. договори за външни услуги.

Видно от финансовите отчети, дружеството не успява да оползотвори изсипаните средства от държавата, така че строителството на обектите да се движи по-бързо. Типичен пример са отпуснатите над 500 млн. лв. за укрепване на 74 свлачища преди повече от година. Към момента единственото укрепено е това по пътя за Рилския манастир от "Грома холд", бившата "Агромах". 

Движението по пътя Видин-Ботевград стана изключително натоварено, след като беше пуснат в експлоатация вторият мост над Дунав между Видин и Калафат. Причината е, че пътят има удобна връзка с магистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма".

Великденската трапеза поскъпва

автор:Дума

visibility 408

/ брой: 77

Рязкото застудяване удари реколтата от череши

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 77

Когато ни свърши руския петрол, бензинът поскъпва

автор:Дума

visibility 421

/ брой: 77

България в еврозоната - по-реалистично е през 2026 г.

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 77

Извращения

автор:Александър Симов

visibility 441

/ брой: 77

Диверсификация

автор:Мая Йовановска

visibility 411

/ брой: 77

За 10-те постижения след Десети

visibility 398

/ брой: 77

НА ВТОРО ЧЕТЕНЕ И ГЛЕДАНЕ

автор:Лозан Такев

visibility 428

/ брой: 77

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ