18 Март 2025вторник01:45 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

"Автомагистрали" взима още 1 млрд. лв. за пътя Видин-Ботевград

/ брой: 188

автор:Дума

visibility 1096

Държавната компания "Автомагистрали", която в последните години получи милиарди левове без обществени поръчки, взима пореден милиард. Срещу 1,08 млрд. лв. фирмата трябва да проектира и изгради близо 66 км от пътя Видин-Ботевград в участъка между пътен възел "Макреш" и обходния път на Монтана. Така сметката на новия държавен строителен мастодонт набъбна на над 4,5 млрд. лв. поръчки за години напред, независимо кое правителство е на власт.

Авансовото ангажиране на бюджетни пари започна в края на 2018 г. с първия милиард за участък от магистрала "Хемус". Последваха над половин милиард за укрепване на свлачища, нов милиард за друг участък от "Хемус", ремонти на виадукти, тунели и поддържане на участъци от магистралите "Струма", "Марица", "Тракия" и "Хемус" за стотици милиони.

Всичко това беше направено, за да бъде "необратим" процесът по строителството на магистрала "Хемус", както обясни премиерът Бойко Борисов. По-точно дори ГЕРБ да не е на власт, тези пари да не може да се използват за друго. Тъй като "Автомагистрали" няма нито техника, нито персонал да изгражда възложените й инфраструктурни обекти, тя преразпределя отпуснатите й от държавата пари между строителните фирми чрез т.нар. договори за външни услуги.

Видно от финансовите отчети, дружеството не успява да оползотвори изсипаните средства от държавата, така че строителството на обектите да се движи по-бързо. Типичен пример са отпуснатите над 500 млн. лв. за укрепване на 74 свлачища преди повече от година. Към момента единственото укрепено е това по пътя за Рилския манастир от "Грома холд", бившата "Агромах". 

Движението по пътя Видин-Ботевград стана изключително натоварено, след като беше пуснат в експлоатация вторият мост над Дунав между Видин и Калафат. Причината е, че пътят има удобна връзка с магистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма".

За 10 години хлябът е поскъпнал двойно

автор:Дума

visibility 2144

/ брой: 49

Вдигат два пъти толтаксите - от април и от септември

автор:Дума

visibility 1849

/ брой: 49

БНБ пуска търг за претопяване на 7,7 млн. тона стотинки

автор:Дума

visibility 1611

/ брой: 49

59 загинали при пожар в дискотека в РС Македония

автор:Дума

visibility 1443

/ брой: 49

Мицкоски отлага посещения

автор:Дума

visibility 2534

/ брой: 49

България споделя болката от трагедията

автор:Дума

visibility 2360

/ брой: 49

Евролидери и съседни страни предложиха помощ

автор:Дума

visibility 1954

/ брой: 49

От нас зависи

автор:Юлия Кулинска

visibility 2669

/ брой: 49

България в 10 рунда

автор:Иван Генов

visibility 2834

/ брой: 49

Политкоретният съд

автор:Юри Михалков

visibility 2704

/ брой: 49

За повече солидарност и съпричастност

автор:Искра Баева

visibility 2344

/ брой: 49

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ