12 Март 2025сряда23:30 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

"Автомагистрали" взима още 1 млрд. лв. за пътя Видин-Ботевград

/ брой: 188

автор:Дума

visibility 1091

Държавната компания "Автомагистрали", която в последните години получи милиарди левове без обществени поръчки, взима пореден милиард. Срещу 1,08 млрд. лв. фирмата трябва да проектира и изгради близо 66 км от пътя Видин-Ботевград в участъка между пътен възел "Макреш" и обходния път на Монтана. Така сметката на новия държавен строителен мастодонт набъбна на над 4,5 млрд. лв. поръчки за години напред, независимо кое правителство е на власт.

Авансовото ангажиране на бюджетни пари започна в края на 2018 г. с първия милиард за участък от магистрала "Хемус". Последваха над половин милиард за укрепване на свлачища, нов милиард за друг участък от "Хемус", ремонти на виадукти, тунели и поддържане на участъци от магистралите "Струма", "Марица", "Тракия" и "Хемус" за стотици милиони.

Всичко това беше направено, за да бъде "необратим" процесът по строителството на магистрала "Хемус", както обясни премиерът Бойко Борисов. По-точно дори ГЕРБ да не е на власт, тези пари да не може да се използват за друго. Тъй като "Автомагистрали" няма нито техника, нито персонал да изгражда възложените й инфраструктурни обекти, тя преразпределя отпуснатите й от държавата пари между строителните фирми чрез т.нар. договори за външни услуги.

Видно от финансовите отчети, дружеството не успява да оползотвори изсипаните средства от държавата, така че строителството на обектите да се движи по-бързо. Типичен пример са отпуснатите над 500 млн. лв. за укрепване на 74 свлачища преди повече от година. Към момента единственото укрепено е това по пътя за Рилския манастир от "Грома холд", бившата "Агромах". 

Движението по пътя Видин-Ботевград стана изключително натоварено, след като беше пуснат в експлоатация вторият мост над Дунав между Видин и Калафат. Причината е, че пътят има удобна връзка с магистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма".

Трудни преговори между САЩ и Украйна

автор:Дума

visibility 2288

/ брой: 46

В Италия доживотен затвор за убийство на жена

автор:Дума

visibility 2393

/ брой: 46

Общонационална стачка на медиите в Гърция

автор:Дума

visibility 2714

/ брой: 46

Накратко

автор:Дума

visibility 2698

/ брой: 46

Революция на некадърността

автор:Александър Симов

visibility 2814

/ брой: 46

Касапница в Сирия

/ брой: 46

Разходите за живот тревожат младите

автор:Аида Ованес

visibility 2721

/ брой: 46

Ще спасим ли Несебър като световно наследство

visibility 2698

/ брой: 46

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ