25 Април 2019четвъртък01:20 ч.

Снимка Емилия Костадинова

"Автомагистрали" ще строи "Хемус" през частни фирми

автор:Дума

visibility 918

Държавната компания "Автомагистрали" ще строи новия участък от АМ "Хемус" през частни фирми, с които вече има сключени рамкови споразумения. Част от договорите са с компании, които доста често печелят мащабни държавни поръчки и са сключени няколко седмици преди правителството в края на миналата година да посочи "Автомагистрали" като строител на новите 134 км от "Хемус".
Припомняме, че кабинетът отпусна над 1,35 млрд. лева за строежа на новия участък. Оказва се, че средствата ще бъдат разпределени в други фирми, каквито бяха и притесненията ни, коментира зам.-председателят на ПГ на БСП Георги Свиленски на брифинг днес. Той припомни, че депутати от левицата зададоха въпрос към регионалния министър Петя Аврамова за това каква е готовността на "Автомагистрали" да поеме толкова мащабен проект и дали компанията има подписани рамкови споразумения с други фирми. От отговора на министъра става ясно, че има такива споразумения с над 30 фирми, част от тях са сключени преди избора на "Автомагистрали" за проекта.
Свиленски коментира, че от отговора на първия въпрос се разбира, че "Автомагистрали" ЕАД има 20 строителни машини, 107 работници, 25 инженери, експерти, одитори, счетоводители и юристи. Той допълни, че в интервю изпълнителният директор на фирмата твърди, че за строителството на АМ "Хемус" са нужни минимум 50 проектанти и 700 работници. Притесненията ни се оказаха основателни и искаме да знаем каква е компетентността на тази фирма и готовността й да изпълни качествено проекта, стартирайки едновременно от три или четири места, подчерта народният представител.
На въпроса за рамковите споразумения са изпратени като отговор общо три писма. На първото ни писмо ни бе отговорено, че такива няма, на второто - че са две, а в отговор на третото ни писмо министър Петя Аврамова предостави списък от 30 - 40 фирми. Самите споразумения обаче не са предоставени на депутатите от левицата, въпреки че не би трябвало да има законови пречки за това.
Справката от МРРБ съдържа в табличен вид предмета на договорите, с кого са сключени, срока на действие и основанието за прекратяване. Те са за доставка на строителни материали, наемане на техника, доставка на ограничителни пътни системи, автомобилни и индустриални масла, сервизно обслужване и други.
За допълнително обезпечаване на оперативната си дейност от юли 2018 г. "Автомагистрали" има петгодишни контракти с шест фирми за наем на техника. Това са фирмите ЗП "Андрей Иванов Андреев", "Миро Транс 86" ЕООД, "Боби 66" ООД, "Бобо 5 и синове" ООД, ЕТ "Палина - Зафир Иванов", ЕТ "Бовема - Тодор Павлов". Отделно през последното тримесечие на 2018-а "Автомагистрали" ЕАД е сключила споразумения за наем на техника, за доставка на строителни материали и за изпълнение на отделни видове дейности с още 8 фирми - "ПСТ груп" ЕАД, "Инфрастроежи" ООД, "Грома холд" ЕООД, "ГБС- инфраструктурно строителство" АД, "Геострой" АД, "Инжстройинженеринг" ЕООД, "Галчев инженеринг" ЕООД и "Пътища и мостове" ЕООД.
Какво всъщност ще прави "Автомагистрали", попита риторично зам.-председателят на БСП Кирил Добрев. И си отговори - ще следи един процес, който ще се извършва от други фирми.
От левицата подчертаха, че те не критикуват строителните компании, а държавата, която разпределя по доста непрозрачен начин огромен обществен ресурс и откровено заобикаля правилата при обществените поръчки. В България има няколко големи строителни компании, които са работили по големи обекти. Съмнителен е начинът, по който се разпределя общественият ресурс, добави Кирил Добрев.
Той коментира и случая с бъдещото трасе на АМ "Струма", по което се извършват сондажи и ремонт на обходни трасета без знанието на пътната агенция. Никоя от държавните институции не знае кой работи по техния терен и това е абсурд, категоричен бе социалистът.
Ние от БСП с интерес ще следим как ще завърши тази сага, защото знаем какви са глобите и наказателната отговорност за хора, които извършват действия в чужда собственост. Искам да видя какво ще се случи с тези фирми, които са предприемали действия в терени, които не са тяхна собственост, нито са обект за разрешения за извършването на такива, категоричен бе Кирил Добрев.

КОНПИ най-сетне проверява Красимир Каракачанов

автор:Дума

visibility 102

/ брой: 80

И съпругът на Даниела Дариткова с имотни афери

автор:Дума

visibility 145

/ брой: 80

Развалят договорите с американските централи

автор:Дума

visibility 101

/ брой: 80

"Локхийд Мартин" отваря ремонтна база за F-16 в България

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 80

Горивата ще поскъпват още

автор:Дума

visibility 49

/ брой: 80

Брюксел разреши държавна помощ за суровото мляко

автор:Дума

visibility 70

/ брой: 80

Плашат Русия със "100 хил. тона" дипломация

автор:Дума

visibility 104

/ брой: 80

Иран: Ще отговорим на санкциите

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 80

САЩ убиват повече цивилни от талибаните

автор:Дума

visibility 84

/ брой: 80

Кратки новини

автор:Дума

visibility 57

/ брой: 80

Пазарният джихадизъм удари онкоболните

автор:Юри Михалков

visibility 74

/ брой: 80

Нюрнберг - светлина и сенки

автор:Ева Костова

visibility 71

/ брой: 80

Раздвоеният

автор:Ростислава Иванова

visibility 56

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ