17 Май 2024петък06:29 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Audi Q3 - не станаха ли вече множко кросовърите?

/ брой: 88

visibility 1276

Марката Audi определено е в подем, но като че ли станаха доста множко кросовърите в гамата й - Q7, Q5, A6 Allroad, A4 Allroad, а сега и Q3. Дали са нужни всичките и толкова много? Само времето ще може да каже.
Автомобилните салони в Ню Йорк и Шанхай тази година стартираха почти едновременно, но китайският определено се котира по-добре. Най-вече заради размерите на вече първия в света по големина автопазар. Поредното потвърждение на това е представянето на Audi Q3 именно в Поднебесната империя. Е, ще кажат специалистите, за Щатите Q3 е малко малък - с четвърт метър е по-къс от Q5 и дори е по-къс от "братовчеда" си Volkswagen Tiguan! Външно Q3 и Q5 си приличат доста, по-малката кола се отличава с шестоъгълната си радиаторна решетка и има друга форма на обикалящите основните светлини дневни светодиоди.
Силовият агрегат е разположен напречно като при "Тигуан", но междуосието на аудито е по-голямо с 26 мм, което е осигурило повечко място вътре в купето, но е намалило багажният обем - 460 - 1365 л за Q3 срещу 470 - 1501 л при "Тигуан". Капакът на мотора и задната врата на Audi са от алуминий, което отчасти е помогнало на Q3 да е малко по-леко от народната кола - базовият вариант с предно задвижване е с тегло под 1500 кг. В случая с Audi обаче няма да видим новия народен мотор 1.4 TSI, който се разпростря в почти всички компактни, пък и средни модели на "вълчата" групировка, а минимум двулитрови варианти - 140 к.с. турбодизел 2.0 TDI с шестстепенна механична кутия или пък най-скромната бензинова версия - турбочетворка 2.0 TFSI, дефорсирана до 170 к.с. с пълноприводна трансмисия quattro и съединител Haldex, подкарващ при нужда задните колела, с механична кутия или с роботизирана S tronic - със седем предавки и мокри съединители. Тя е с променени алгоритми на работа - при движение по инерция сега S tronic-ът може да освобождава двата съединителя и заради по-висока икономичност така да позволи на колата да се търкаля свободно на неутрална позиция, което заедно с другите мерки за намаляване "ящността", обезпечава среден разход на гориво на нивото от 5,2 л/100 км. Освен това положителна роля в повишаване на ефективността играе и ниският коефициент на аеродинамично съпротивление - 0,32.
Топвариантите са турбодизеловото Audi Q3 2.0 TDI с мощност 177 к.с. и бензиновият мотор 2.0 TFSI с мощност 211 к.с. Те ще се предлагат само със задвижване на четирите колела и с трансмисията S tronic. Независимо от типа и мощността на мотора, в негова помощ ще са системи за регенерация на енергията при спиране и Start/Stop.
Като опция ще се предлага системата Audi drive select, позволяваща да се променя производителността на електроусилвателя на волана и "остротата" на работа на педала на газта в комбинация с включени в окачването  електронно управлявани амортисьори. В спомагателната електроника има имитация на блокировки на междуколесните диференциали, включени са система за подпомагане на спускането и камера, разпознаваща пътните знаци.
Audi Q3 ще се прави в завода на поделението Seat на Volkswagen в Марторел, Испания, което в момента не изпитва затруднения за производството на испанските коли заради хроничното вече ниско търсене. Там ще могат да се правят до 100 000 от новия паркетник годишно, което, ако се осъществи, ще направи новото Q3 втори по популярност кросовър на Audi - миналата година бяха произведени 48 000 всъдехода Q7 в Братислава и 155 000 Audi Q5 в Инголщад.
Продажбите започват през юни, а цената за Германия е 29 900 евро. От компанията акцентират и върху факта, че колата ще може да бъде поръчана и с последното поколение на MMI навигационно-мултимедийната система Същата ще се предлага и с Bluetooth интегриран интернет телефон, както и с WLAN hotspot функция за интернет свързаност.

Еврокомисията ни отписа за еврото догодина

автор:Дума

visibility 680

/ брой: 90

Прогнозират добър летен сезон, откриват го в петък

автор:Дума

visibility 683

/ брой: 90

Лозарският сектор е в трудна ситуация

автор:Дума

visibility 667

/ брой: 90

Рекордните 6,73 млрд. лв. осчетоводени неправилно

автор:Дума

visibility 581

/ брой: 90

Атентат срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 727

/ брой: 90

ЕС одобри пакта за миграцията

автор:Дума

visibility 714

/ брой: 90

Гърция забрани телефоните в час

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 90

Накратко

автор:Дума

visibility 650

/ брой: 90

С теб сме, Роберт!

автор:Дума

visibility 690

/ брой: 90

Сами сме срещу мобилните оператори

visibility 729

/ брой: 90

Имитация на нормално

visibility 653

/ брой: 90

БСП срещу статуквото и в защита на националните интереси

автор:Дума

visibility 744

/ брой: 90

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ