19 Октомври 2024събота23:40 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Асфалтов" грабеж и в Румъния

Страната е платила на американска компания 1,6 млрд. евро за 52 км магистрала

/ брой: 42

автор:Дума

visibility 89

Румънските власти са платили 1,6 милиарда евро за изграждане на 52 километра магистрала, пише румънският вестник "Гъндул". Вестникът публикува текст със заглавие "Снимка на стратегически грабеж", в който се посочва, че за девет години румънците са платили 1,6 млрд. евро за изграждане на 52 км магистрала на американската компания "Бехтел".
Магистралата "Трансилвания", която трябва да свърже градовете Брашов в централната част на страната и град Борш на границата с Унгария, бе амбициозен проект за изграждане на 415 км високоскоростен път, определян като един от най-сериозните "стратегически приоритети" на страната. Той е подписан от правителството Адриан Нъстасе през 2003 година. Проектът се превърна в черна дупка, от който властите през последните две години се мъчат да се отърват, твърди изданието.
От договора, подписан между Румъния и американската компания Бехтел преди девет години, досега са построени само 52 км магистрала, която е струвала на румънската държава около 1,6 млрд. евро. По този начин Румъния постигна рекорд, успявайки да похарчи близо 30 милиона евро за изграждане на един километър магистрала в условия, когато нормалната цена за километър магистрала се движи между 3,8 и 6 милиона евро, пише румънският вестник. На практика, отбелязва румънската медия, от тази идея е останал само проектът и квитанциите по изплатените близо 1,6 милиарда евро.
Припомняме, че още през 2009 г. скандал предизвика проектът за същата тази магистрала, за която американската компания "Бехтел" бе усвоила 675 млн. евро, без да пусне в експлоатацията и един километър път. Общата цена на магистралата надхвърля 2 млрд. евро, но изграждането й към края на 2009 г. върви със закъснение над 1 година.

Чуждите инвестиции се сринаха със 77% за година

автор:Дума

visibility 1578

/ брой: 199

Завършването на първия лот от "Хемус" се отлага

автор:Дума

visibility 1582

/ брой: 199

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 2113

/ брой: 198

Планът на Зеленски удари на камък в НАТО

автор:Дума

visibility 1612

/ брой: 199

Атина против двустранните мигрантски споразумения

автор:Дума

visibility 1630

/ брой: 199

София и Скопие ще строят Коридор №8

автор:Дума

visibility 1880

/ брой: 199

Аржентина и България заедно на Антарктида

автор:Таня Глухчева

visibility 1812

/ брой: 199

Безсрамие!

автор:Мая Йовановска

visibility 2100

/ брой: 199

Мутра „спасител“

автор:Юри Михалков

visibility 1912

/ брой: 199

100 решения за България

автор:Дума

visibility 1609

/ брой: 199

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ