02 Май 2024четвъртък16:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

АПИ бави предизборно информацията за пътищата

Брюксел започва проверка на строежа на трасета с европари

/ брой: 86

автор:Юлия Кулинска

visibility 1818

АПИ отлага за неопределено време, може би за след изборите, отговора за разходването на средства за пътищата у нас, обяви Георги Свиленски. Той припомни, че БСП изпрати три писма до агенцията, в които настоява за публично огласяване на документите. От АПИ обаче отлагат отговора.

След "Апартаментгейт" идва ли "Магистралагейт", попита Свиленски. Трябва да е ясно защо пътищата у нас са некачествени и скъпи, а апартаментите на управляващите - евтини, добави той. По думите му на прага на евроизборите ГЕРБ получават нов европейски шамар от Брюксел. Европейската сметна палата обяви, че започва проверка как се строят финансираните с евросредства трасета. Одиторите ще проверят дали отпуснатите пари се изразходват по предназначение и дали има злоупотреби.

От левицата искат още да бъде "осветен" договорът между АПИ и държавната фирма "Автомагистрали" за възлагане на строителството на АМ "Хемус". От БСП внесоха и сигнал в прокуратурата за съмнения при разходването на средствата за пътно строителство. 

Кражбите, които извършват по време на използването на европейските фондове, водят до отдалечаване на България от ЕС и от ползването на тези средства, коментира Свиленски. "Само че Европейската сметна палата няма да ги чака. Проверка ще има. Колкото и да се опитват да скрият кражбите, те ще станат явни. Обществото ще разбере защо пътищата у нас са некачествени и скъпи, а апартаментите на управляващите - евтини", изтъкна Свиленски. "След "Апартаментгейт" идва ли "Магистралагейт", попита Свиленски. По думите му на прага на европейските избори ГЕРБ получават нов европейски шамар.

По-рано стана ясно, че Европейската сметна палата е започнала проверка как се строят финансираните с европейски средства пътища в България, Чехия, Полша и Испания. Ревизията ще проследи дали напредъкът на строителството на части от трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T) в тези четири държави върви по план. Ако пък има вече завършени пътища от тази мрежа, ще се проконтролира дали те се поддържат в добро състояние. Европейските експерти ще проверят и дали отпуснатите средства за пътна свързаност осигуряват напредък на държавите членки към навременно завършване на мрежата и по-добра връзка на гражданите в различните региони и между държавите в ЕС.

В България сред проектите, финансирани като част от TEN-T мрежата, са лотове от автомагистрала "Струма" и прилежащият й тунел "Железница", Южната дъга на Софийския околовръстен път, редица първокласни, второкласни и третокласни пътища, жп линията Елин Пелин - Костенец, обновяването на жп гари и др. Целта на Европа е до 2030 г. TEN-T мрежата да обхване 9 основни коридора с дължина около 40 000 км от Балтийско море до Атлантика и от Скандинавия до Средиземноморието.

Финансирането от ЕС за пътна инфраструктура в периода 2007-2020 г. е за около 82 млрд. евро, половината от които са изразходвани за основната и широкообхватната мрежа. Основните бенефициенти на това финансиране са централно- и източноевропейските държави членки, припомнят от Европейската сметна палата. Очаква се одитният доклад с резултатите от проверката да бъде публикуван в началото на 2020 г.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 599

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 585

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 552

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 590

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 726

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 637

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 568

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 709

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 602

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 653

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ