Ангелкова подготвя почвата за нов заем от ЕИБ
/ брой: 200
Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) ще предложи на Европейската комисия делът на националното съфинансиране по новата оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" (ОПТ) 2014-2020 г. за пътните проекти да бъде увеличен на 50%, съобщи вчера министърът на транспорта в служебното правителство Николина Ангелкова. Досега по проектите, които се строяха в периода 2007-2013 г., този дял е 15 на сто. Обсъжда се парите да се вземат със заем от Европейската инвестиционна банка, предаде БТА.
Заради недостиг на пари за съфинансирането на ремонтите на жп линии с европейски пари 30 млн. лева от капиталовия трансфер на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) за тази година ще бъдат прехвърлени към оперативната програма "Транспорт", съобщи вчера Ангелкова, която определи като рисковите няколко проекти, финансирани с пари по програмата за стария програмен период.
Недостигът за съфинансирането възлиза на 109 млн. лв. "30-те млн. лева покриват спешни разходи за тази година, останалите 79 млн. лева ще се вземат от капиталовите трансфери за НКЖИ през следващите години", обясни тя.
Прехвърлянето на парите ще позволи да продължи строителството на втората фаза на Западната дъга на София - от р. Какач до бъдещата Северна скоростна тангента. В края на юли е обявена нова тръжна процедура за нов строител, посочи министърът.
Проектите в риск, чието строителство е финансирано с пари от оперативната програма "Транспорт" за периода 2007-2013 г., са общо пет - три жп отсечки и два пътни. Това са целият участък от линията Септември-Пловдив, отсечката Първомай-Свиленград и участъкът Церковски-Карнобат-Бургас от линията Пловдив-Бургас. Пътните проекти са автомагистрала "Марица" - Лот 1 и 2, и Лот 4 на автомагистрала "Струма".