Александър Петров в галерия "Арте"
Експозицията е предоставена от семейството на художника и е съпътствана от каталог
/ брой: 233
Картините на Александър Петров (1916-1983) за първи път от 80-те години на миналия век влизат в частна галерия. След голямата изложба в Националната галерия тази година, зрителите могат да видят забележителното му творчество и в "Арте". Изложбата се открива днес, 4 декември, от 18 ч. в арт салона на ул. "Бузлуджа" 31. Ще покажем почти всички основни цикли в творчеството му - "Лавандула", "Розобер", "Море", "Средна Азия", "Париж", "Младост", "Маски", като важно е да подчертаем, че повечето от картините в настоящата изложба са каталогизирани, уточнява галеристката Гергана Борисова. Експозицията е предоставена от семейството на художника и е съпътствана от каталог на Националната галерия, осъществен с подкрепата на галерия "Арте".
"Богатата живописна култура на Александър Петров, несъмненият природен дар спрямо цветове и тонове, извлечени както от недрата на националните традиции, така и от опита на изкуството от ХХ век, и високата "мяра" спрямо самостойната естетика на картината дават възможност на автора да осъществи на практика този почти уникален синтез в нашето изкуство. В този смисъл Александър Петров "конвертира" своята живопис, без да излиза извън рамките на установените конвенции. Яркият му живописен талант и впечатляващата ерудиция намират начин да съчетаят в едно органично, вътрешно непротиворечиво цяло, в една своеобразна сплав народностното, фолклора, традициите и модерното, пише проф. Чавдар Попов.
...Мястото на Александър Петров в нашето изкуство е твърде осезаемо, значително и важно. Със своето живописно творчество той има определени заслуги за приобщаването на нашата живопис към модерното изкуство и за извисяването на естетическите и художествените критерии на картината до степен на универсални пластически стойности. И то в епоха, когато това далеч не беше безпроблемно и саморазбиращо се. Без него не би било възможно да очертаем и да завършим в пълнота сложната и богата, същевременно и достатъчно противоречива картина на нашето изобразително изкуство от втората половина на миналото столетие", допълва изкуствоведът.