813 деца са спасени след обаждане на телефон 116 111
/ брой: 258
813 сигнала към органите за закрила на детето са подадени от 2009 г. досега от работещите на Националната телефонна линия за деца (НТЛД) 116 111. Статистиката показва, че немалка част от тежките случаи, които изискват намеса на институциите, за да бъдат защитени животът и здравето на младите хора, са от малки градове или села. При всеки разговор консултантите на телефон 116 111 осъществяват оценка дали съществува някакъв риск за детето. Ако се прецени, че има опасност, информацията се предава на отделите "Закрила на детето" или полицията. Най-често сигналите се отнасят за физическо и психическо насилие в семейството или в училище.
Над 240 хиляди обаждания са получени от стартирането на телефонната линия преди 3 години. За този период са проведени 52 хиляди консултации, от които около 45 хиляди са с млади хора, съобщиха от Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД).
Данните показват, че юношите най-често се свързват с Националната линия за консултиране за любовни връзки, взаимоотношения с връстници, семейни и училищни конфликти, различни страхове и източници на тревожност. По-рядко търсят помощ по телефона децата под 11-12 г. Постъпват и обаждания от деца, настанени в специализирани институции. Част от тях звънят многократно на линията, защото имат силна потребност да споделят, сблъскват се с различни проблеми в своето израстване.
За 3 години са проведени 7 хиляди консултации с родители и други пълнолетни граждани. Те съобщават за деца в риск, търсят информация за правата на младите хора или как трябва да се работи с тях. Наблюдава се тенденция на нарастване на тези обаждания. Подобна ангажираност е много важна в случаи, в които самите деца не могат сами да потърсят помощ, защото са твърде малки или пък са в ситуация, в която не осъзнават, че са жертви на злоупотреба.