350 лв. харчим годишно за пазаруване по интернет
Най-поръчваните стоки са мобилни телефони, дрехи и книги
/ брой: 286
Българинът харчи по 350 лв. годишно за покупки на стоки по интернет. На тази сума се оценява средностатистическата онлайн кошница за 2014 г., като тенденцията е до края на 2015 г. да бъде около 600 лв. Това показва изследване на международната платформа за електронна търговия "kaymu", съобщиха от "kaymu.bg".
Около 62% от хората пазаруват редовно онлайн, показва изследването. Сред най-предпочитаните стоки са техниката, като тя заема 42% от търсенето. От този сектор най-поръчвани са мобилните телефони, както и аксесоарите за тях. Телевизорите също представляват интерес за крайния потребител, особено когато могат да бъдат намерени на по-ниски цени, отколкото в търговската мрежа.
На второ място се нареждат дрехите и аксесоарите, като най-голямо е търсенето им сред жените - 27%. Един от плюсовете да пазаруваш дрехи онлайн е, че спестяваш време, средства и нерви в обикаляне по магазините. Всяка една платформа позволява да върнем или заменим артикул в определен срок, така че да се избегнат негативи.
Книгите представляват интерес за 15% от потребителите като електронният носител е по-предпочитан от хартиения. Въпреки това те заемат трето място според проведеното изследване. Най-предпочитани са криминалните романи, след което се нареждат енциклопедии и автобиографии.
Аксесоарите за дома заемат четвърто място с 10%. Много често хората освежават домашната обстановка с аксесоари, вместо да правят скъпи ремонти, защото смяната на пердетата, възглавничките на дивана или кувертюрите могат да направят дома различен.
Интернет търговията даде възможност за развитие и на сектор услуги. Все още доверието към тях не е достатъчно голямо, но очакванията на специалистите е това да се промени до няколко години. Въпреки това 6% от потребителите се доверяват на услугите, предлагани в електронните магазини.
По-голяма част от потребителите са склонни да купят даден продукт онлайн, когато се предлага безплатна доставка, показва още изследването.