3000 лв. сметка натрупа собственик на смартфон за седмица
/ брой: 134
Мобилните оператори са длъжни да инструктират потребителите, които закупуват смарт устройства, как да ги използват, в противен случай клиентите могат да натрупат неподозирани от тях високи сметки. За това предупреди доцент д-р Ирина Романска, член на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), която откри своя приемна в Добрич вчера, съобщи БТА.
Притежател на смартфон натрупа сметка от над 3000 лева само за седмица, защото не са му обяснили в магазинната мрежа, че трябва да изключи някои от автоматичните настройки. Всяко свързване с мрежата и всяка сесия, която се открива, трупа такива сметки, поясни Романска. По думите й в подобни ситуации мобилни оператори не само не разясняват на потребителите как да използват устройствата, но в много случаи вероятно проявяват и умисъл.
КРС е съставила от началото на годината 233 акта за установяване на административни нарушения, като 90 на сто от тях са за отказ за пренос на телефонни номера. Мобилните оператори продължават да се съпротивляват на тази възможност, която се предоставя на потребителите, каза Романска.
Според статистиката на КРС има ясна тенденция на намаляване на жалбите от потребители. Клиентите често се оплакват от надписани сметки и продължават да се съмняват в коректността на фактурите, каза Ирина Романска.
В приемната в Добрич потребител е подал жалба, че подписът му в договор с мобилен оператор е подправен, и случаят ще стигне до прокуратурата, съобщиха от КРС.