143 717 лева глоба за МЕТРО заради нелоялна конкуренция
/ брой: 109
Глоба от 143 717 лв. наложи Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) на "МЕТРО Кеш Енд Кери България" ЕООД (МЕТРО) за нелоялна конкуренция, става ясно от съобщение на КЗК.
Комисията е установила, че в разпространявания от МЕТРО каталог с промоционални предложения "Хранителни стоки" има разминаване в периода на валидност на промоционалните цени за някои от посочените стоки. Освен това цените на посочените като промоционални продукти не само се разминават за различните магазини, но в някои от магазините са и по-високи от обявените на интернет страницата в раздел "Най-добра цена за деня". Това практически изключва промоционалния характер на предложените в периода 16.01.2014 г. до 29.01.2014 г. цени за тези продукти и води до извода за недобросъвестност от страна на ответното дружество.
На трето място, в определени магазини на МЕТРО промоционалните стоки са били в недостатъчни количества (под 5 кг в магазин за ден), а за други е липсвала всякаква наличност. Изводът за незадоволено потребителско търсене се извежда от характера на магазините на МЕТРО.
Освен това предложените от рекламодателя цени в определени дни не са били най-ниски, е констатацията на КЗК.