20 Октомври 2024неделя22:51 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

1 млн. лв. за загиналите на "Илинден"

/ брой: 243

автор:Дума

visibility 893

На стойност 1 млн. лв. е общият иск, предявен от семействата на загиналите български туристи при потъването на кораба "Илинден". Информацията дойде от македонската телевизия "Алфа" преди насроченото за 26 октомври заседание в Охрид, с което най-после трябва да започне съдебният процес.
Обвиняеми за трагедията са капитанът Сотир Филески и представителят на застрахователя "Лойд" Бранко Баич. Според адвокатите на Баич той не бил редовно призован и най-вероятно няма да се яви в съдебната зала. Това може да доведе до отлагане на делото.
"Алфа" подчертава, че воденото в България паралелно следствие търси вина и от Охридската Капитания и най-вероятно срещу нея ще бъде предявен частен иск.
ДУМА припомня, че на 5 септември 2009 г. 15 българи загинаха при инцидент с гемията "Илинден" в Охридското езеро. В обвинителния акт пише, че Филески като капитан е отговорен за пропуските при управлението на кораба и конкретно за това, че не е спазил правилата за сигурност на корабоплаването. Като причини за нещастието се посочват скъсването на корабното въже, свързващо руля с кърмата, и претовареността на новопоставената втора палуба. Вместо предвидените 43 пътници в деня на трагедията на "Илинден" е имало 54 души. Инспекторът Бранко Баич е обвинен, че е знаел за нередностите, но въпреки това 3 години е издавал разрешения за плаване на "Илинден" по езерото.

Чуждите инвестиции се сринаха със 77% за година

автор:Дума

visibility 2192

/ брой: 199

Завършването на първия лот от "Хемус" се отлага

автор:Дума

visibility 2205

/ брой: 199

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 2847

/ брой: 198

Безсрамие!

автор:Мая Йовановска

visibility 2983

/ брой: 199

Мутра „спасител“

автор:Юри Михалков

visibility 2642

/ брой: 199

100 решения за България

автор:Дума

visibility 2310

/ брой: 199

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ