Хаос
/ брой: 166
Умната и с "грижа" за човека политика на властта в областта на транспорта забърка, меко казано, недоразумения и на вратата ни чука транспортен хаос, който пък ни застига във възможно най-неподходящия момент.
В разгара на летния сезон, когато по принцип е пикът на пътническите жп превози, от БДЖ съобщиха, че заради постоянно авариращите локомотиви спират движението на влаковете в някои участъци. Ей тъй на, точно сега и изведнъж. Сериозните всекидневни аварии на локомотивите със средна възраст 40 години някак рязко са изненадали превозвача. Айде стига бе! Това е смешно. Изненадва ви лошото техническо състояние на машини над 40 години? Ами регулярната ремонтна дейност, която е задължителна?
Ясно е, че БДЖ, като цяло, през годините натрупа загуби и инвестиции в машини е трудно да се правят, но тези последствия не са изникнали изведнъж, а само така ни се представят. Няма и съмнение, че в системата работят професионалисти, но слуша ли ги някой? Или пък ни финтират с един скрит начин отново да тръгне онази метла с намаляването на влаковете по ниско натоварените линии, но лустросана под формата на неочаквано стоварил се проблем?
Друг проблем пък продължава да прелива от пусто в празно - този с движението на най-тежките машини по магистралите. През тази година указанията на пътната агенция неколкократно се промениха. Последно след среща с пострадалите от катастрофи забрана отново има, макар по-рано да бе отменена по искане на превозвачите. Въпросът е, че и превозвачите, и пострадалите имат своите основания. А държавата, вместо да си свърши работата, се върти като фурнаджийска лопата, давайки предимство ту на едната, ту на другата страна.