28 Април 2024неделя14:25 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Защо тайно?

/ брой: 31

автор:Деси Велева

visibility 1438

Зрее ли бунт в столичния градски транспорт, след като през последните дни стана ясно, че в него има нещо гнило? Или шофьорите на автобуси и тролеи се опитват само леко да привлекат вниманието към лошите условия на труд, за да извоюват по не много драматичен начин нужните им придобивки. 

Факт е, че много от тях вчера облякоха жълти жилетки и поставиха табели "Протест" на колите си, но всичко стана някак тайно. Каквито са и условията им на работа - скрити, задкулисни, далеч от погледите на обществото. Само под сурдинка се говори, че водачите работят без почивка, полагат извънредна работа в противоречие с Кодекса на труда, събират двойно-тройно повече работни часове от допустимото. Питаме се тогава, къде са синдикатите, които точно преди 10 години подготвиха стачка в бранша и поискаха повече пари. Тогава извънредният труд отново беше на дневен ред, но се обясняваше с ниските заплати и опитите на шофьорите да си вдигнат доходите чрез допълнителните часове. Сега обаче ситуацията е различна - заплатите са увеличени, а работното време не е намаляло. 

Как се стигна до тази ситуация, която прави шофьорите опасни за пътниците, за пешеходците и за самите себе си. Да не би ръководителите на двете общински дружества - авто- и електротранспорт, да не са наясно как работят водачите? Защо въпреки признаваните през годините дефицити в системата условията на труд продължават да се влошават и вече водят до чести инциденти? 

Въпросите се трупат, а от общината мълчат. Явно за тях проблемът е несъществуващ. Може би аргументът, че има недостиг на шофьори и дупките все някак трябва да се запълнят, е достатъчно оправдание за управниците в кметството. Нерешаването на проблемите и изкуственото потискане на недоволството обаче могат да изригнат с неочаквана сила в ненадеен момент. Тогава обаче ще е късно за разумни споразумения.

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 831

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 800

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 694

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 829

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 937

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 772

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 701

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 895

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 874

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 777

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 808

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ