20 Октомври 2019неделя14:22 ч.

Защо е лукс да имаш яхта, или колко струват най-скъпите

Плавателните средства от ВИП класата винаги се правят по поръчка, като се спазват всички изисквания, пожелания и капризи на клиентите

/ брой: 194

автор:Альона Нейкова

visibility 3200

Околосветско пътешествие, меден месец, рожден ден или друго забележително събитие, прекарани поне веднъж в живота на борда на яхта, ще оставят незаличима следа в съзнанието, а и в душата на всеки. А ако плавателното средство е и луксозно с всички характеристики на думата - разкош, ексклузивен интериор, внушителни размери - няма как да не си зададете въпроса за цената на всичко това и кой притежава най-скъпите.


"Hull 6154" е най-скъпата частна яхта, която струва около 270 млн. долара. Най-любопитното е, че тази 7-палубна красавица с дължина 133.5 м все още е в процес на строителство, което се осъществява в италианския град Генуа, но трябва да приключи тази година. Името на собственика, поръчал яхтата, все още се пази в тайна, но според упоритите слухове това е небезизвестен руски бизнесмен-милиардер. Планира се плавателното средство да има 15 каюти, обзаведени със суперлуксозни мебели и снабдени с "умни" уреди - последна дума на техническия прогрес. Яхтата, разбира се, ще може да се похвали и с две (!) площадки за кацане на вертолет, изолирано помещение за подводница и отделен басейн. Освен това проектът предвижда луксозната красавица да се обслужва от екипаж, наброяващ поне 60 души. Засега не се знае с какво име ще бъде спусната на вода тази мегаяхта, но се очаква след завършването й "Hull 6154" да стане не само най-скъпата, но и най-екслузивна и оригинална в света.
Дължината на "Лейди Моура" е 104.85 м, а цената й е $210 млн. Доста време тази яхта биеше всички рекорди по платени пари в брой за подобно плавателно средство. Създадена е от немски корабостроители през 1991 г. по поръчка на принц Насър ал Рашид от Саудитска Арабия. Трудно е да се намерят най-точните думи за великолепието и разкоша на "Лейди Моура". Но една от най-важните й забележителности, които я правят и толкова различна и по-скъпа от посестримите й, е наличието на 12-метров скоростен катер, разположен върху подводните криле на яхтата. Така собственикът, качвайки се на катера, мигновено може да се отдели от "Лейди Моура".


Прочутата 122-метровата "Ал Мансур" бе гордостта на иракския лидер Садам. Яхтата, оценявана на около 200 млн. долара, се състоеше от 8 палуби, като една от тях - задната, бе предназначена за кацане на вертолет. За съжаление обаче на 25 март 2003 г. по време на американските бомбардировки на иракския флот президентската яхта бе потопена в порта на Басра.


Любопитен е фактът, че 122-метровата яхта "Александър" първоначално е била създадена като круизен лайнер. За първи път корабът осъществява морска обиколка в далечната 1776-а. И едва 109 години по-късно - през 1885-а, след като става собственост на гръцкия магнат Янис Лацис, "Александър" се превръща във великолепна окенска яхта. Специалистите я оценяват на $150 млн.
Руският олигарх Роман Абрамович може да се похвали с "Пелорус" - 115-метрово луксозно плавателно средство, струващо 120 млн. долара. Яхтата е създадена от специалистите на една от най-реномираните немски корабостроителници. На красавицата "Пелорус" има две хеликоптерни площадки, система за установяване местоположението на въздушни обекти и миниподводница. Черешката на тортата е фактът, че част от дъното на яхтата е направена от стъкло.
Със своите 147 метра "Принц Абдул Азиз" се смята за една от най-дългите яхти в света. Разкошният лайнер, оценяван от специалистите на $109 млн., е дело на датски корабостроители. Те го създават през 1984 г. по поръчка на краля на Саудитска Арабия. Освен високотехнологичните системи за сигурност и наблюдение, "Принц Абдул Азиз" е конструиран така, че басейнът лесно се превръща в площадка за танци и обратното. На тази яхта ще бъдете обслужени и обгрижени от най-многобройния екипаж за подобен вид кораби - 50 специално обучени професионалисти.
Плавателните средства от ВИП класата винаги се правят по поръчка, като се спазват всички изисквания и екстравагантни капризи на клиентите. Супер луксозните яхти са собственост не само на физически лица, но и на цели компании и корпорации, които не разчитат на масовото производство, а си поръчват уникати според вкуса. Корабчетата се произвеждат в ексклузивни серии. А това означава, че всяка такава ахта практически няма аналог, моделът е символ на оригиналност, творчество и креативност.
Трябва да се отбележи, че на подобни лайнери не е страшно да тръгнете на далечно плаване, тъй като за създаването им се използват само високотехнологични разработки и супер качествени материали като естествена кожа и истинско дърво. На такива яхти собствениците и гостите им няма как да скучаят, тъй като една от отличителните черти на тези корабчета е повишеното ниво на комфорт. Размерите им позволяват на тях да има цял комплекс за почивки и развлечения: басейни, джакузи, билярд, масажни зали, миникиносалони, барове... Във всяка каюта, оборудвана с телевизор, климатик, стереосистема, компютър или лаптоп, може да се отпуснете на спокойствие. Всички телекомуникационни услуги са напълно възможни, благодарение на спътниковата връзка и цялостното съвременно оборудване, включително и навигационното, което няма да позволи да се изгубите в открито море или в океана. На някои яхти - в зависимост от размера, може да се разположи хеликоптер, автомобил, водно колело, екипировка за гмуркане или, минимум, обикновена лодка.
Но каквото и колкото да се пише и говори за тези луксозни корабчета, винаги на човек му се иска да разбере още повече, да ги погледне по-отблизо и да почувства вятъра в косите си, качен на едно от тях. Така че има към какво да се стремят хората - дори и онези, които, на пръв поглед, си имат всичко...

За собствениците - бъдещи и настоящи

Ако сте решили да си купите яхта, това означава, че луксът за вас не е просто празна дума, а начин на живот. По душа такива хора са истински аристократи, които отдават изключително предпочитание на скъпоструващи предмети и дрехи. Така че за тях със сигурност няма да е проблем да си платят членството в престижен яхт клуб. Благодарение на това им се предоставя място за престой на кораба, докато собственикът му например кара ски в Алпите или разпуска по друг начин. В яхт клуба стопаните на кораби може да разчитат, че своевременно ще бъде направен евентуален ремонт, технически преглед или профилактика на плавателното средство. Това е много важно, тъй като една чисто нова лодка може да се съсипе за един ден при неграмотно ползване, а има шанс и след 15 години да изглежда като току-що излязла от завода. Годишните разходи за яхтата (включително и мястото за престой) са от 10 до 30% от нейната цена.
В яхт клуба също така може да подскажат на собствениците къде да си намерят персонал от висока класа, професионален шкипер или опитен капитан. На корабите с големи размери не може да минете без тях. Екипажът обаче изобщо не е задължителен, ако възнамерявате да се сдобиете или вече имате малогабаритна яхта, която лесно се управлява и от сам човек. Е, има и такива собственици на корабчета, които не тръгват на морско пътешествие, ако не са взели със себе си масажист и инструктор по тенис.
Но преди първото отплаване трябва да бъде направена застраховка, като понякога тя се сключва, още докато се осъществява покупката на корабчето. Специалистите препоръчват да не си вземате яхти втора ръка. Наистина, така може да спестите някоя хилядарка от цената й, но ще платите двойно и тройно повече за ремонт на амортизираните чаркове.
Помнете, че големите суми, които се искат за някои видове яхти, не са гаранция за перфектното качество, както и дължината - за голямата функционалност на корабчето. Напротив, за някои се оказва много по-удобно да пътешестват имено с малки плавателни съдове, но да организират пищни приеми на големи. Така или иначе, яхтата е скъпа покупка, но внимавайте да не изсипете напразно парите си в морето. Премислете добре на какъв тип лодка ще се спрете - моторна или ветроходна. Първите са по-комфортни и лесни за експлоатация, но пък управлението на другите излиза много по-евтино - вятърът е безплатен, нали?


И тук България изостава от страните в ЕС

Страната ни изостава шокиращо от останалите държави в ЕС (без скандинавските), където средно 0.5% от населението притежава собствени лодки. У нас яхтите са 300-400, а би трябвало да са към 40 000 според тази статистика, твърдят професионалистите в бизнеса с яхти.
Покупката обикновено се осъществява на лизинг, с разсрочване на плащанията за срок от 3 до 5 години, с 20% първоначална вноска от цената на корабчето в момент на сделката. Купувачът подготвя документите си за лизинговото дружество, сред които са декларации за отчетни периоди, баланси, дейност на фирмите.
Специалистите твърдят, че сега е моментът да се направи удар с изгоден договор, тъй като яхтите се продават с добри отстъпки и бонуси под формата на оборудване. Заради кризата производството е намалено значително и следващото лято предлагането ще е много ограничено и на не толкова добри цени.

ЕК иска да върнем 11 милиона лева за обхода на Габрово

автор:Дума

visibility 1827

Масови жалби от лошо качество на водата

автор:Дума

visibility 584

/ брой: 200

Може да загубим пари за магистрала "Струма"

автор:Дума

visibility 426

/ брой: 200

Протести в Германия

автор:Дума

visibility 231

Британският парламент отново отложи Брекзит

автор:Дума

visibility 209

Ивелин Николов: Габрово има шанс да поеме по нов път

автор:Ина Михайлова

visibility 2469

/ брой: 200

Датата

автор:Дума

visibility 195

/ брой: 200

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ