Защитна реакция
/ брой: 23
Кабинетът реши превантивно да обезпечи финансово два знакови инфраструктурни проекта - жп линията Пловдив-Бургас и Столичното метро. Като се съгласи да предостави безвъзмездна помощ на организациите, отговорни за строежа на обектите - държавното предприятие НКЖИ и "Метрополитен" ЕАД.
От решението на МС става ясно, че това не е аванс за одобрени проекти. "Благата" дума на ЕК се очаквала чак към средата на годината, ама за да се изпълнят всекидневните гръмки обещания, "реализацията трябвало да стартира преди одобрението на Брюксел".
Чудно ли е тогава, че правителството реши да "спонсорира" управляващия орган на ОП "Транспорт"? И бърка в хазната за над 1695 млн. лв. - като застраховка, ако Европейската комисия резне финансирането на проектите.
Това е практика обаче. Такова решение беше гласувано и за магистрала "Тракия". Първата копка през май, а одобрението за финансиране през декември 2010-а.
Ами ако сега доверието на Брюксел се е разклатило? Не че няма защо. Сигурно затова е направено уточнението: "в случай, че финансовата помощ по проектите, одобрена от Брюксел, е по-ниска от посочената в договорите, както и в случай, че проектите не бъдат одобрени, средствата ще бъдат осигурени от държавния бюджет (за жп линията) и от бюджета на Столичната община (за метрото).
Честито! Затова са прави социалистите под тепетата, че с данъците на пловдивчани Бойко строи магистрали (стр.4). Иначе всеки ден ни се внушава как с парите на Европа премиерът гради нова България...
Е, и ние си плащаме данъците.