27 Април 2024събота21:34 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Заради екостикерите 70% от колите с риск да не минат техническия преглед

От понеделник в сила влизат нови правила, по които ще се оценява замърсяването от автомобилите

/ брой: 129

автор:Дума

visibility 891

Съществува риск 70% от автомобилите в страната да не могат да минат годишен технически преглед заради екостикерите. Самият преглед ще се оскъпи с между 3 и 5 лв., коментира пред Нова телевизия Диана Русинова, председател на Европейския център за транспортни политики. Както е известно, от 12 юли най-замърсяващите превозни средства няма да бъдат допускани в централната част на големите градове. Това ще се регулира чрез екостикери, които ще показват до каква степен автомобилът замърсява околната среда. Те ще бъдат поставяни всяка година. Засега е сигурно, че стикер няма да получат превозни средства с тегло над три тона и произведени преди 2002 г. 

Много граждани, както и Антикорупционната комисия са против тази мярка. "Думата екогрупа не се споменава в евродирективата, там се говори за категории. Ние подреждаме колите по години. Проблем е и качеството на горивата. Диапазонът на замерване е голям, затова стар автомобил може да мине по-лесно преглед от новия", обясни Русинова.  Тя допълни, че шофьорите у нас сменят дюзи на дизелови автомобили два пъти по-често, отколкото във всяка друга страна в Европа.

Според Емил Панчев, председател на Съюза на българските автомобилисти, определени са пет групи на екологичност на колата. В най-екологичната са електромобилите и хибридите. "Столичната община не е обявила кога ще влезе в сила проверката за екостикери. Според мен няма да се случи до края на годината. Работата на пунктовете за технически прегледи ще се забави", смята той. Автоспециалистът Румен Дунев поясни, че специални устройства ще активират екогрупата върху стикерите. Всички уреди ще качват информацията онлайн и в този процес няма да има човешка намеса и възможност за манипулации.

Новите правила влизат в сила от идващия понеделник - 12 юли. От тази дата нататък всеки автомобил, преминал през годишен технически преглед, от една страна ще се подлага на доста по-стриктна проверка най-вече по отношение на излъчваните вредни газове и състоянието на спирачната система, а от друга - ще получава въпросния стикер, който ще има и чип, съдържащ информация какви точно показатели е имала колата при последния си преглед. В наредбата за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства ясно са разписани нормите, на които трябва да отговаря даден автомобил, за да попадне в една от 5-те екологични групи, които ще бъдат отбелязани на новите стикери с чип. За електрически, хибридни и автомобили, задвижвани от горивна клетка, е създадена екологичната група 5 и единствено те могат да попаднат в нея. Новата наредба за прегледите прави сериозна разлика между бензинови и дизелови автомобили. За вторите е разработена отделна методика за замерване и съответно категоризация на екологичността. Вместо въглеродният диоксид, както е при бензиновите и преработените на газ/метан, при дизеловите ще се измерва "коефициентът за поглъщане на светлина (димност)" или с други думи колко им пуши ауспухът.

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 667

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 661

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 578

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 629

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 722

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 724

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 642

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 665

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ