Започна кампания за промяна в нагласите
Ако има кой да те научи как се печели битка, то това вероятно е спортистът с увредено зрение
/ брой: 145
Кампания за промяна в нагласите под наслов "От хора за хора" инициира "Общност Мостове".
Целта е да се говори не за инвалиди със специални потребности, а за личности със специални способности. Защото ако има кой да те научи как да гледаш на живота отвисоко, то това най-вероятно е човекът с ръст 128 сантиметра. Ако има кой да те научи как се печели битка, то това е спортистът с увредено зрение. Ако има кой да те научи на умението да изслушваш, то това е човекът с увреден слух. Ако има кой да те научи какво е да си щастлив, като помагаш на другите, то това е кучето-терапевт.
"Всеки човек е специален. И няма причина хората да се делят. Често говорим за "достъпна среда", но тя не се изразява само във физическа достъпност. Достъпната среда е целият заобикалящ ни свят, отношението на случайните хора по улицата, на съседите, на лекарите, на учителите, на работодателите. На политиците. Бариерите понякога са суеверия, понякога са липса на опит в общуването с различни хора с увреждания. Мащабът на проблема, който засягаме, е трудно измерим с точност, но със сигурност наличните данни сочат голяма група от населението. Над 660 000 души в България имат някакво увреждане, това прави почти 1/7 от населението", коментират идеолозите на инициативата.
Обществените нагласи са в основата на всички проблеми и всички решения. Затова е важно човекът с увреждане да се извади от анонимност и да бъде представен като личност с име, образ, характер, професия, постижения, разбирания и стремежи.
"Идеята се базира на отказа да делим хората на такива в норма и такива с увреждания. Предпочетохме да фокусираме вниманието си върху хора със специални способности - знания, умения, опит, които си заслужава да бъдат чути, видяни, разбрани, споделени. Така избрахме 8 човека, с които да зададем рамката на творческата платформа - колоритна и позитивна, от която всеки може да научи нещо", споделя Милена Крумова, творчески директор на Ogilvy Sofia, партньор на кампанията.
Идеята на платформата е да бъде отворена, за да приобщава повече хора, които променят нагласите. Затова и в сайта има специална секция, в която всеки може да предложи герой за инициативата.