Залагат на емоцията и социалните мрежи
/ брой: 40
В предизборната си кампания левицата очевидно ще заложи на емоции, при това позитивни. Това стана ясно след първия панел на конгреса, когато активисти от цяла Европа споделяха идеи и практики от опита си в правенето на избори. Посланията ще са насочени към бъдещето и няма да се ровят в миналото.
Кампанията ни няма да е кампания на омразата, зарече се лидерът на ПЕС Сергей Станишев. Той подчерта, че в БСП и досега са правили такива. "Виждам какво правят националистите и в България, и другаде - вадят болезнени теми за обществото. А в България патриотите са на власт - какво правиха досега 2 г., та не са решавали тези проблеми? Да не говорим за ГЕРБ, които от 10 години управляват. Отвличат вниманието от своите безобразия, които всички виждат", атакува той тактиката на управляващото мнозинство.
"Ще сме позитивни и ще разчитаме на енергията на хората. Целта е да се мобилизират младите хора и да излязат на улицата, за да искат онази Европа, в която вярват", обясни Тим МакФий, който е мениджър "Комуникации" на кампанията на Франс Тимерманс. Той отбеляза, че кандидатът на ПЕС за шеф на ЕК е активен в социалните мрежи, което е бонус, тъй като голяма част от агитацията ще е в онлайн платформи като инстаграм, туитър и фейсбук. Подготвят се и специални видеа и клипчета, с които идеите на левицата да бъдат по-достъпни. Основният лозунг е #itstime (Време е), а кампанията на левицата ще премине под слогана #progressiveeurope (Прогресивна Европа).
Над 400 активисти, включително и българи, се запознаха както с традиционни, така и със специфични начини за агитация. Всеки от активистите обаче ще трябва да съобрази най-добрата тактика с националните особености и със ситуацията, в която ще убеждава за избора на евродепутати.