Задават се промени в социалните мрежи
/ брой: 83
Основателят на "Фейсбук" Марк Зукърбърг обяви редица промени в някои от най-популярните социални мрежи в света, пише Би Би Си. Те засягат целия портфейл от приложенията на компанията - Facebook, Instagram и WhatsApp.
Новият дизайн и функции в тях са директен отговор на критиките как компанията на Зукърбърг защитава личните данни на потребителите. Милиардерът обяви, че фирмата му възнамерява да сложи поверителността на данните на първо място. И дори призна, че трябва да работи много, за да може компанията му да изгради наново доверието в нея.
* Съобщенията, изпратени чрез приложението Messenger, ще бъдат изцяло кодирани по подразбиране, което означава, че Facebook няма да вижда написаното, а съобщенията ще са напълно интегрирани с WhatsApp.
* Instagram започва изпитанията на "частен брояч на лайкове". Това означава, че броят на харесвания на дадена публикация може да остава скрит за всички освен за автора й.
* Ще бъде въведен "по-ефимерен" метод да се споделя съдържание чрез съобщения. Което означава, че няма да се прави перманентен запис на съобщенията, както досега.
* Методът за защитени плащания чрез WhatsApp, който компанията тестваше в Индия, ще бъде въведен и в други държави по-късно тази година.
* Facebook ще бъде променен, като групите ще станат централни за нюзфийда, а вероятно ще бъде сменен и типичният за приложението син цвят. Новият дизайн и фокус върху групите тръгва първо в САЩ, след което и в останалата част на света.
* Постовете в Instagram няма да започват задължително със снимка или видео. Вече ще може да се споделя съдържание само чрез текст, стикер или рисунка благодарение на нова функция за камерата на телефоните.