04 Май 2024събота02:30 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

За тикета

/ брой: 228

автор:Деси Велева

visibility 87

Революцията, която Столичната община планира да направи в градския транспорт, отново бе отложена. Преди дни обществената поръчка за интегрирана автоматизирана система за електронно таксуване и видеонаблюдение за 88 млн. лева, наречена по-просто "тикет-система", за пореден път бе спряна заради жалба на кандидат за усвояване на милионите.
Дотук са ясните факти от настоящето. Бъдещето на прехваления тикет засега е обвито в мъгла. В момента никой не знае кога може да тръгне проектът, ще се намери ли кандидат да го осъществи, въпреки предлаганите милиони на тепсия, и дали изобщо ще има такава полза от него за пътуващите, за каквато се мъчат да ни убедят. Вече година обществото се облъчва за неизбежната и спешна потребност от нововъведението. Оказва се обаче, че са малцина онези, които изобщо имат представа с какво ще ги улесни новата електронна система. Мнозинството е обгърнато от съмнението, че когато се раздават толкова пари, значи има нещо нечисто, подозрително, което накрая ще донесе полза за поръчителя и изпълнителя, но не и за потребителя.
Така, от едната страна, са транспортните шефове, които обясняват, че чрез 15 000 устройства за електронно таксуване и видеонаблюдение във всяко превозно средство, транспортът ще стане по-удобен и модерен, гратисът ще спре, а новият билет ще се зарежда едва ли не по въздушен път. От другата страна, са обикновените, не така добре информирани пътници, които се чудят дали все пак заложената цел на системата не бе да направи пътуването им по-евтино - чрез таксуване на изминатото разстояние или според времето. Липсата на достатъчно информация, странното и неразяснено набъбване на сумата за проекта от 20 на 88 млн. лева за няколко месеца, неяснотите с отлагането на търга будят само безпокойство и нарастващо недоверие. Няма да е чудно, ако след 2-3 години се окаже, че системата не е никакво генерално решение на проблемите, а само безразборно и самоволно харчене на пари без видим резултат.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1078

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1053

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 973

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1095

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1266

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1085

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1031

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1236

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1056

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1176

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ