За над 2 млн. лв. бил преразходът на гориво в БДЖ
Монтират камери на 60 локомотива и на местата, където зареждат, за да намалят кражбите
/ брой: 21
За последните две години - 2013 и 2014 г., установеният преразход на гориво в БДЖ възлиза на общо над 2 млн. лева, съобщи вчера управителят на "БДЖ Товарни превози" Любомир Илиев. Според ръководството на превозвача кражбите са извършвани с подкрепа от най-високо ниво и досега няма никой уволнен от заловените нарушители, повечето от които са само "смъмрени" и още са на работа. Най-високото ниво, на което се е участвало в схемите през 2014 г., е директор и зам. изпълнителен директор, каза Любомир Илиев. От ръководството на БДЖ все пак се застраховаха, че преки доказателства за злоупотреби няма, но съгласуването на количеството гориво между БДЖ и "Лукойл" е ставало от ръководството на превозвача и то е трябвало да знае за несъответствията в разходите, генериращи милиони загуби.
Илиев каза още, че от монтираните общо 53 джипиес системи на локомотивите в началото на 2013 г. работят само 16. "БДЖ Товарни превози" разполага с 53 дизелови локомотива и на час маневреният разход е 15 литра. През 2012 г. са изразходвани общо 8242 литра на стойност 16 256 хил. лева, а през 2013 г., въпреки намалената работа на дружеството, разходът се увеличава значително и това ощетява дружеството с над 1 млн. лева. През 2014 г. този разход се увеличава още и загубата е за 1,174 млн. лева, обобщи Илиев. От БДЖ казаха още, че при 10 пункта, на които зареждат локомотивите на БДЖ, монтираните камери не работят.
От ръководството на холдинга съобщиха, че предприемат мерки за оздравяването на дружеството и пресичането на кражбите. Те предвиждат да се намалят средните разходни норми на локомотив с 10% сега и с още 10% от началото на март. До края на февруари всичките 53 джипиес устройства ще бъдат ремонтирани. Освен това специално звено за превенция на кражбите на гориво и на риска ще следи за изправността на системите, рисковите точки за източване и др., обясни Илиев. При залавяне на нарушител той моментално ще бъде уволняван, заявиха от БДЖ.
Предвижда се отделно на 60 локомотива да се монтират камери, които да следят машинистите и движението на влаковете. На тях ще бъдат монтирани и "черни кутии" като тези на самолетите. На местата, където се зареждат локомотивите, също ще работят камери. Установено е и надписване на пътни листове за извънреден труд, което е още една форма за източване на гориво. За 2014 г. то е за 1,1 млн. лева, като само за декември е 400 хил. лева. Мерките, които предприемаме за 2015 г., трябва да доведат до спестяване на 1 млн. лева, посочиха от БДЖ.
Ръководителите на холдинга обещаха през април отново да отчетат разходните норми и резултатът от оповестените мерки да бъде представен на обществеността. Срещу заловените досега 35 души през 2013 г. и 65 души през 2014 г. не са заведени дела, стана ясно още. За уличените от последното журналистическо разследване служители се води вътрешно разследване и нарушителите ще бъдат предадени на прокуратурата.
"Дезиро" удари неправилно преминаващ товарен автомобил
Дизелова мотриса "Дезиро" се е ударила вчера следобед в нерегламентирано преминаващ пред влака товарен автомобил на жп прелез в междугарието Съединение - Филипово. Това съобщиха вчера от Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). При удара водачът е ранен и е транспортиран с линейка до болница.
Влакът се е движел по направлението Панагюрище - Пловдив. Няма повреди по железния път. Констатирани са повреди по мотрисата, които не представляват проблем за движението й до крайна гара. Железопътният прелез е обозначен с предупредителни пътни знаци. От НКЖИ съобщиха още, че незабавно е назначена комисия за разследване на случая.