Широко обсъжданата методология на предишния образователен министър училищата да получават финансиране според качеството, скоро няма да се случи. Не защото не е добра стратетия, а защото досега не е направено почти нищо, за да се премине към този начин на финансиране. Оказва се, че за 3 години инспектората към МОН е направил проверка в едва 333 училища от общо 4151. Ако се продължава със същото темпо, цялостната проверка на качеството ще отнеме 30 години, изчислили от екипа на служебния министър проф. Николай Денков.
Заради всичко това, служебното правителство реши да удължи с още 3 години срока за създаване на методология за определяне на образователните резултати на детските градини и училищата. Именно чрез нея се предвижда да се отпускат пари за повишаване на качеството на средното образование.
Изискването за внасяне на проект за методология за оценка на качеството е в сила от преди три години и половина – от 1 януари 2018 г., а крайният срок за приемането ѝ е 30 юни 2021 г.
При встъпването си в длъжност служебният екип на Министерството на образованието и науката (МОН) е установил, че такава методология не е разработена.
Според ведомството не са отчетени коректно ключово важни фактори, които силно влияят върху резултатите в училище. Сред тях са например езикът, на който се говори в семейството, и образователното равнище на родителите. Изобщо не е направен опит да се разработи оценка на качеството в детските градини.
Освен това законът изисква методологията да вземе предвид оценката от инспектирането на всяка детска градина и училище, което се прави от Националния инспекторат по образованието.
Според служебния екип отлагането на методологията с три години ще даде възможност да бъде направено всичко необходимо, за да може финансирането според качеството на образователната система да се реализира по правилния начин.