03 Май 2024петък15:28 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

За 3 г. ремонтът на пътищата е глътнал 1,9 млрд. лв.

Най-скъпа е поддръжката на шосетата в Пазарджик, Пловдив и София

/ брой: 221

автор:Дума

visibility 378

Агенция "Пътна инфраструктура" е изплатила близо 2 млрд. лв. през последните 3 години за пътна поддръжка, а само след санкцията на 47-то Народно събрание Агенцията е възложила дейности на стойност над 408 млн. лв. Договорите на фирмите приключиха на 30 септември, но зимното почистване е почти подсигурено, тъй като голяма част от новите контракти са подписани, твърди Economic.bg.

Въпросните договори за текущ ремонт и поддръжка (ТРП) се превърнаха в огромен проблем през последната година. Драмата с пътните фирми се заформи миналата година, когато бившият служебен регионален министър Виолета Комитова разкри, че при прогнозна стойност на сключените контракти около 711 млн. лв. са възлагани дейности за 3,3 млрд. лв. Освен това преобладаваща част от фирмите са извършвали основни ремонти под маската на текущи. Това даде основание договорите да бъдат спрягани като незаконни, защото са надскочили с 50% прогнозната си стойност. Така Комитова поведе битка с фирмите и сключи споразумения с тях, като договорите им трябваше да бъдат прекратени през юни 2022 г., за да може след това да бъдат проведени нови търгове с нови фирми. Комитова остави възможност АПИ да възлага единствено зимното почистване и аварийни ремонти.

Фирмите, с които АПИ сключи договори в периода 2018-2019 г. за текущия ремонт и поддръжка на пътищата и магистралите в страната, са получили над 1,9 млрд. лв. Това е сумата, разплатена за период около 3 години. Това означава, че държавата плаща около 600 млн. лв. всяка година за пътно поддържане. След решението на парламента от април АПИ е възложила дейности на стойност 408,3 млн. лв. с ДДС. Миналата сряда стана ясно, че АПИ е подписала двустранни протоколи, с които удължава работата по недовършени обекти до 20 ноември.

Най-скъпа е поддръжката на пътища в областите Пазарджик, Пловдив и София, става ясно от справката на пътната агенция. Тя е изплатила над 212,6 млн. лв. от ноември 2019 г. досега на фирма "Европейски пътища" АД, която отговаря за област Пазарджик. Фирмата отговаря и за пътищата в област Пловдив. Контрактът е сключен през октомври 2019 г., като оттогава досега изплатените средства са в размер на над 102 млн. лв. Следващият скъп контракт е за поддръжката в област София. Той е сключен през декември 2019 г., като оттогава досега "ЗЗД ДПП София" е получило над 158 млн. лв.

По отношение на магистралите най-скъпо е поддържането на "Тракия" (на територията на ОПУ София, Пазарджик, Пловдив и Стара Загора), както и на "Марица" (на територията на ОПУ Стара Загора). Държавното дружество "Автомагистрали" отговаряше за съоръженията, като договорите за това са подписани съответно през август 2019 г. и септември 2020 г. От тези дати до момента дружеството е получило над 232 млн. лв. по договора за "Тракия", а по този за "Марица"- над 107 млн. лв.

Очаква се обаче тези суми да нараснат, защото фирмите ще работят до 20 ноември, за да завършат ремонтите и предвид това, че според решението на НС регионалната комисия трябва да реши за останалите 550 млн. лв. Веднага след като служебното правителство пое управлението, регионалният министър Иван Шишков заяви, че пътно-поддържащите фирми ще получат 200 млн. лв. за извършени дейности, като се преструктурира бюджетът на АПИ. Фирмите обаче казваха, че държавата им дължи общо 720 млн. лв. за тези дейности.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 942

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 918

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 856

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 956

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1105

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 954

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 890

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1090

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 916

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1018

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ