YouТube раздаде първите си награди
Еминем грабна приза за най-добър изпълнител
/ брой: 257
Сайтът за видеосподеляне онлайн се превърна в тежка артилерия в музикалната индустрия, след като връчи първите си награди - YouТube Music Awards. Церемонията, която започна в неделната вечер и бе излъчвана директно от многофункционалното пространство на залата Pier 36 в Ню Йорк, започна с инди рок групата Arcade Fire, която пусна новата си песен Afterlife. А Лейди Гага заплака с грим и перхидрол под бейзболна шапка с надпис Dope (наркотици), акомпанирана от меланхолично пиано.
Особеността на наградите на YouТube е зависимостта им от избора на кандидатите. В официалния блог на канала е посочено, че става въпрос за това, което "вие (потребителите) сте гледали, споделяли и харесвали най-много през изминалата година".
С интерактивното си гласуване бяха определени и кандидатите за отличията, разпределени в 6 категории: най-доброто видео; най-добър изпълнител; най-добър видеокавър, направен от почитател; явление в YouТube; най-добър нов артист и иновация на годината.
Наградата за най-добър нов изпълнител следва тази тенденция, като отиде при Macklemore & Ryan Lewis, чието видео е направено с бюджет от 5 хил. долара (3700 евро), но, публикувано в YouТube, получи огромен успех.
Най-престижният трофей - този за най-добро видео на годината - бе спечелен от южнокорейската група Girls Generation (Гърлс дженерейшън) за песента им I got a boy. Номинирани тук бяха и Майли Сайръс, и Псай (PSY), и Лейди Гага, и Джъстин Бийбър... В тази категория са били и най-многобройните гледания - повече от 1,9 млрд. до шоуто в неделя, според блога на YouТube.
Най-добър изпълнител на годината стана Еминем за по-скоро класическата интерпретация на Rap God, сътворена от иначе известния с провокациите си рапър.
Цигулката на Линдзи Стърлинг, чиято кариера се дължи в голяма степен на онлайн видеото, отнесе наградата за най-добър кавър, направен от фен.
I knew you were trouble на Тейлър Суифт пък получи наградата за явление на YouТube.
Destorm Power, 160-ият в сайта за видеосподеляне, който досега има най-много абонати, взе отличието за иновация на годината.
Ако YouТube успя да получи рекорден брой от хедлайнерите, това стана заради превръщането на сайта в задължителен за музикалната индустрия за сметка и на MTV - телевизионния канал, който се издигна с видеоклиповете в началото на 80-те години, а сега изпадна в застой, пише АФП.
Агенция Нилсън (Nielsen) публикува през август м.г. изследване, според което американските тийнейджъри признават, че в 64% от случаите слушат музика през YouТube, дъщерната компания на гиганта Гугъл (Google).