18 Октомври 2025събота00:03 ч.

Японска калиграфия на български стихове представят в Казанлък

/ брой: 243

автор:Дума

visibility 746

Изложба на съвременна японска калиграфия от Кихачиро Нишиура ще бъде представена от днес в Информационния център на община Казанлък, научи ДУМА от "M3 Communications Group". Събитието е в рамките на 23-ите Дни на японската култура в България. Сред творбите има и български стихове на Ботев и Яворов в превод на японски. Майсторът калиграф извежда на преден план усещането за хармония с природата и мирния свят на японската душа, които завладяват заедно с неговата лична деликатна емоционалност и мощна жизненост. По време на откриването днес в 18 ч. Кихачиро Нишиура (роден в Токио през 1970 г.) ще направи демонстрация на японска калиграфия.
"Над 35 години се наслаждавам на изкуството на четката - калиграфията. С калиграфия човек може да се занимава по различни причини като например усъвършенстване на краснописа, подобряване на концентрацията, просто за удоволствие, но за мен специална причина нямаше, тъй като изкуството на калиграфията винаги беше с мен, докато израствах, споделя Кихачиро Нишиура. Калиграфията е основата на източното изкуство според мен. Йероглифът, знакът е един от най-важните елементи на източната култура. И това как да се изписват и изразяват знаците, е само по себе си източно изкуство. Въпреки голямата важност на знака японската калиграфия има специфични начини на изразяване, които могат да бъдат смятани за "музика без звук". Точно този аспект е ясната разлика между японската и традиционната китайска или корейска калиграфия", допълва той.
Важните елементи на калиграфията са точките, чертите, сенките, движенията и пространството. Тези елементи могат да създадат нечута музика, подобна на изпълнение на оркестър, използващ различни инструменти с различно звучене, свирещи едно музикално произведение в хармония, което е характерно за музикалната калиграфия.
"Може да се каже, че музиката се състои от "звуци, които се чуват", но калиграфията се състои от "звуци, които се усещат". За да изразя музиката в творбите и да довърша в тях музикалната калиграфия, аз използвам лявата си ръка, която не е доминиращата ми ръка. Дясната ми ръка помни техники на писане и несъзнателно се опитва да пише красиво със заучени умения, затова, използвайки лявата си ръка, мога да се концентрирам върху изразяването единствено на моите чувства и емоции", споделя Кихачиро Нишиура по повод собствената му техника за калиграфско изписване. Авторът е не само изтъкнат калиграф, но и майстор на чаена церемония, икебана и изкуството за поднасяне на аромати кодо.
 

Променете Конституцията

автор:Дума

visibility 714

/ брой: 194

Москва: Подготвя се саботаж срещу „Турски поток“

автор:Дума

visibility 746

/ брой: 194

Тръмп разреши операции на ЦРУ във Венецуела

автор:Дума

visibility 805

/ брой: 194

Накратко

автор:Дума

visibility 664

/ брой: 194

Само традиция ли

автор:Евгени Гаврилов

visibility 738

/ брой: 194

Вместо „манджа“ само „подправки“

автор:Юрий Борисов

visibility 686

/ брой: 194

Родолюбци в спорта

visibility 688

/ брой: 194

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ