Япония иска българско пилешко месо
Мания по розовото ни масло обхванала азиатската страна
/ брой: 21
Япония се интересува от внос на пилешко месо от България. Това стана ясно след срещата на министъра на земеделието и храните Мирослав Найденов с министъра на земеделието, горите и рибарството на Япония Мичихико Кано през последния ден от работната визита на българската правителствена делегация, оглавявана от премиера Бойко Борисов, съобщи БТА. Азиатската страна в момента е засегната отново от птичия грип като се избиват птиците и има огромен недостиг на пазара на пилешко месо. Очаква се до дни Япония да вземе решение за допускането до своя пазар на български пилешки продукти. В момента се обработват санитарните досиета от Националната ветеринарномедицинска служба в България и предстои да бъдат изпратени в Япония. Найденов предложил още на японския си колега българско сирене и кашкавал, а не само популярното в страната българско кисело мляко. Мичихико Кано от 20 години започвал деня си с кофичка българско кисело мляко. Той беше поканен да посети България и на място да се запознае с производството на сирене и кашкавал.
Найденов участва и в българо-японски бизнес форум, който се проведе в Токийската търговско-промишлена палата. На него бе проявен огромен интерес към българските вина и розово масло. Фирмите са обяснили, че в Япония в момента има "розомания" по аромата на българското розово масло. Ароматът се влага дори в бонбони, сладка и други изделия на сладкарската промишленост.
Двустранните бизнес срещи са били в неформална обстановка с представяне на водещи български производители на вина от избите "Тодороф" и "Тера Тангра". От японска страна са участвали над 40 фирми, сред които водещи корпорации, както и фирми, специализирани в осигуряване на технологични решения, иновации и инвестиционни посредници.