23 Февруари 2025неделя03:54 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Интервю

Вяра Емилова: ДУМА трябва да бъде стандарт за левия печат

Вестникът ще заеме достойно място сред лидерите на медийния пазар, смята управителят на фондация "ДУМА"

/ брой: 12

автор:Юлия Кулинска

visibility 1095

Интервю на Юлия КУЛИНСКА


- Г-жо Емилова, как виждате ролята и мястото на вестник ДУМА като част от медийния пул на БСП и за популяризирането на политиката на партията?

- ДУМА е основният рупор на левицата в последните десетилетия. Емблема на левия печат у нас. А заедно с другите печатни издания и младата Българска свободна телевизия своевременно информират обществото и популяризират основните тези на БСП в медийното пространство.

Медиите на БСП изнасят основните битки в медийното пространство по налагане на левите идеи и тези сред обществото. Уверявам ви, че в очите на ръководството тези усилия на нашите медии се ценят особено високо. 

- Поредните промени в ръководството на вестника породиха различни коментари. Напоследък излязоха информации за предстоящи реформи във вестник ДУМА. Доколко те са верни?

- Верни са дотолкова, доколкото вестник ДУМА трябва да осъществи преход към нуждите и изискванията на новия век. Съвремието налага нови стандарти не само в общуването между хората, но и в начина на поднасяне информацията в медийното пространство. Съвременната епоха изисква да се движим с много бързи крачки, за да догоним развитието на технологиите, на възможностите, които те предлагат, а с тях - и изключително високите изисквания към медиите днес. Налага се нов темп, смисъл и значение на журналистическата професия. По целия свят, както и у нас. Всички ние, читателите на ДУМА, искаме да видим нашия вестник като лидер в тази нова информационна среда. 

- От вестника бяха освободени знакови журналисти за левия печат. Защо? 

- Те не са освободени, а авторските им договори са изтекли още през 2020 година. От уважение към тяхната личност и професионализъм ние продължихме да работим с тях. Както и досега, вестникът винаги ще бъде отворен за техните статии и коментари. Беше създадено излишно и неоснователно напрежение.   

- Какво, според Вас, трябва да се промени в списването на вестника, за да стане той по-интересен и желан не само от социалистите?

- Като основната печатна лява медия у нас очакванията към ДУМА са много високи. Хората се нуждаят, освен от бърза, точна и вярна информация, да разполагат с нея по всяко време чрез мобилните си устройства. От друга страна - традиционните читатели на ДУМА още очакват своя вестник в пощенските си кутии или на будките. Нещо, което в момента не можем да им осигурим в пълна степен. Причините за това са обективни и субективни.

Печатното тяло на всички вестници сви както обема си, така и тиражите си през последните десет години. Някои големи вестници като "24 часа", "Стандарт", "Сега" и други развиха мощни информационни платформи в засилена конкуренция с популярните сайтове. Те все по-малко разчитат на хартиените си издания, за да стигнат до своите читатели. ДУМА също разви своя сайт в последните няколко години, но той трябва да засили своето влияние в интернет.

- Част от издръжката на вестника се осъществява с парите от реклама. Какво трябва да се подобри в тази насока?

- Прякото последствие от стеснения пазар е липсата на реклами, които биха облекчили тежкото финансово състояние на вестника. Всеки рекламодател търси големи тиражи, лъскави издания, но най-вече търси възможности за интернет реклама - където всеки лев се умножава по 1000 при реализацията на продукцията. Това налага вземането на спешни мерки за подобряването на качеството на самия вестник, отварянето му към новото забързано време, с нови теми и лидери на общественото мнение, които вълнуват обществото днес. И които ще съберат нови читатели за нашия вестник.

Не може да разчитаме само на лоялната публика. Длъжни сме пред обедняващия ни народ да разширим проникването на левите идеи за управлението на България в медийната среда. Длъжни сме да информираме хората, че има изход от кризите и това е лявата политическа платформа. 

- Смятате ли, че сегашният екип на ДУМА е способен да се справи с предизвикателствата на медийния пазар?

- Не можем да продължаваме да тъпчем на едно място и да упрекваме разпространителите и читателите за липсата на интерес. Вестникът трябва да крачи успоредно с духа на новата епоха, ако не може да я изпревари. Това трябва да се промени. Не можем да правим едно и също нещо, а да очакваме различен резултат. ДУМА трябва да се върне на будките, но преди това трябва отново да завладее умовете и сърцата на хората. 

- Как си представяте съвременния ляв вестник?

- Така, както и майсторите на журналистиката си го представят - свободна и професионална журналистика, актуална политическа и друга публицистика, широк кръг от автори с анализи и коментари по теми, които касаят цялото ни общество. Една платформа за представяне на левите идеи и за конструктивна партийна дискусия.

Но посоката, в която вървим, е важна. Затова, първо, трябва да наречем нещата с истинските им имена, да си направим равносметка и да набележим жалони по новия път, по който ще поемем. Нямаме време, другите вече са набрали сериозна преднина. Затова трябва да върнем състезателния дух в екипа на ДУМА, който да се пребори за своето място под слънцето. За съжаление, то на никого в този свят не е гарантирано по рождение или пък по право. 

- Като партийно печатно издание обаче вестникът може да падне жертва на изцяло пазарен принцип на финансиране.

- Ръководството на БСП никога няма да изостави ДУМА, особено в този труден момент. ДУМА е емблема на левия печат у нас и партията ще продължи да издържа вестника, каквото и да струва това. Но ние сме длъжни да направим дори и невъзможното, за да спечелим място сред лидерите на медийния пазар. Затова са нужни модерните технологии и начини на поднасяне на информацията и съответно - задълбочените анализи и коментари на горещите събития на деня. Много медии пробиха с журналистически разследвания, с актуални интервюта, с обществено значими репортажи. Там трябва да се насочат усилията на творческия екип на вестника.

Колкото до рекламата - увеличим ли интереса на обществото, и по-специално на активните хора, към нашето издание, имаме шанс да привлечем интерес от рекламодателите. 

- Какво бихте казали и пожелали на екипа на ДУМА?

- Желая на всички здраве, творческо вдъхновение и сила, за да преодолеем заедно предизвикателствата на новото време.

Веригите прекаляват, защото законово им е разрешено

автор:Дума

visibility 9423

/ брой: 35

Заложените приходи в проектобюджета са силно амбициозни

автор:Дума

visibility 9460

/ брой: 35

Проектобюджетът претърпя спешен ремонт заради пенсиите

автор:Дума

visibility 14981

/ брой: 34

Тръмп нарече Зеленски "диктатор"

автор:Дума

visibility 8570

/ брой: 35

Безплатни лекарства за пенсионери в Гърция

автор:Дума

visibility 9623

/ брой: 35

Виктор Орбан забранява соросоидните НПО и медии

автор:Дума

visibility 6875

/ брой: 35

Накратко

автор:Дума

visibility 9438

/ брой: 35

Да подкрепиш уязвимия

автор:Аида Паникян

visibility 9506

/ брой: 35

Деградацията на ЕС

автор:Юри Михалков

visibility 9495

/ брой: 35

Неизгодна сделка за сметка на децата ни

visibility 9520

/ брой: 35

Новата световна реалност

visibility 9576

/ брой: 35

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ