Всяко четвърто повикване на спешна помощ не се обслужва
/ брой: 164
Системата за спешна помощ в България обслужва три четвърти от приетите повиквания, а около една четвърт от тях не се изпълняват. От 2019 г. насам расте делът на необслужените повиквания, като по-вероятно това се дължи на "стесняване и изясняване на обхвата на услугите в спешната помощ", съобщи "Медиапул". Това става ясно от анализ на системата за спешна помощ у нас, изготвен от Института за пазарна икономика.
Спешните повиквания за нужда от медицинска помощ у нас са между 700 000 и 800 000 годишно. През 2019 г. например малко под 200 000 повиквания на спешната помощ не са били изпълнени. Подобна е ситуацията и през 2021 г.
Интересно е също, че според данните на МЗ повикванията на "Спешна помощ" бележат пик през 2018 г., а не през пандемията. Като цяло от обслужените пациенти в спешната помощ се хоспитализират между 30 и 40%, като този дял е бил най-висок през 2019 г.
Разходите на спешната помощ постоянно нарастват - от около 160 млн. лв. през 2017 г. до 270 млн. лв. през 2021 г., а служителите намаляват. За пет години системата е изгубила 277 от своите служители, които към края на 2021 г. вече са 6545 души по щатна численост.
Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК --> ТУК <--
Споделяйте нашите публикации.