18 Април 2025петък12:00 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Все повече хора вярват, че щастието се купува

Достъпът до много пари се равнява на усещането за по-голямо благоденствие, дори и след като са посрещнати основните разходи

/ брой: 132

автор:Дума

visibility 870

Все повече американци вярват, че щастието се купува, пише електронното издание "Медикъл Експрес". Проучване на университета в Сан Диего, САЩ, установи, че връзката между благополучието и водещите индикатори за социално-икономически статус, включително между дохода и образованието, стабилно нараства.

Психоложката от университета на Сан Диего Джийн Туенги и експертката по статистика Бел Купър от университета Лин във Флорида са анализирали данни от националното проучване на населението в САЩ за 44 198 души в периода 1972-2016 г. Резултатите от проучването са публикувани в сп. "Имоушън", издание на Американската асоциация по психология. Според него средностатистически колкото по-висок е доходът на човек, толкова той е по-щастлив. Данните се различават от тези в предишни изследвания, според които усещането за благоденствие спира да се променя при достигане на годишен доход около 75 000 долара.

"Бях изненадана, че доходите са така тясно свързани с усещането за щастие и това не спира да се променя при постигане на по-високи доходи", посочи Туенги. И добави: "Достъпът до повече пари изглежда се равнява на усещането за по-голямо благоденствие, дори и след като са посрещнати основните разходи."

Изследването установява също, че сполуката е много по-свързана с приходите днес в сравнение с това съотношение през 70-те и 80-те години на миналия век. Туенги заключава, че напоследък щастието се купува с пари по-често, отколкото това се е случвало преди.

Всичко това влияе на усещането за благополучие на американците. Щастието при белите жители на САЩ без образование бележи спад след 2000 г., докато при белите американци, завършили колеж, остава на стабилно ниво. Усещането за успех при чернокожите американци без образование също остава стабилно, а чернокожите, завършили колеж, се чувстват по-щастливи.

Според Туенги резултатите от изследването съвпадат с тезата за нарасналото класово неравенство в САЩ след изборите през 2016 г. Тя смята, че друго възможно обяснение е, че, ако преди години броят на браковете между хората с нисък доход и тези с по-високо възнаграждние са били сравнително равни, днес американците с по-ниски заплати се задомяват по-рядко. А женените хора по традиция казват, че са по-щастливи.

Инициаторите на бойкота поискаха по-ниски цени за Великден

автор:Дума

visibility 1934

/ брой: 72

От 1 май декларираме пред НАП коли, купени в чужбина

автор:Дума

visibility 1852

/ брой: 72

Банкнотите от 20 лв. са най-често фалшифицирани

автор:Дума

visibility 1809

/ брой: 72

При размразено месо трябва да има 2 дати на етикета

автор:Дума

visibility 1836

/ брой: 72

Истината лъсна

автор:Александър Симов

visibility 1964

/ брой: 72

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ