12 Декември 2019четвъртък17:14 ч.

Владимир Петров: Общински звена трябва да стопанисват междублоковите пространства и детските градини

автор:Дума

visibility 469

Мая Кулишева

Владимир Петров е на 35 години. Завършил е висшето си образование във Варненския свободен университет, специалност финанси. Работил е в столичния инспекторат към Столична община. Кандидатира се от БСП за първи път за районен кмет. Запален рокер и риболовец, женен с едно дете. Отива на балотаж тази неделя за районен кмет на "Връбница".

- Господин Петров какви са нерешените проблеми в район „Връбница“? В отчета на сегашния кмет за периода 2011-2015 година четем за 7 нови улици, за ремонтирани 3.500 кв. метра тротоари, за три моста, Вашият коментар?

- В района има доста големи проблеми, на първо място с инфраструктурата, с транспорта между селата в района, не стигат детски ясли и детски градини. В Подробните устройствени планове ПУП, в които е заложено застрояване на между-блоковите пространства, уличното осветление е в ужасно състояние. Проблеми има в сигурността, с канализацията и водопровода в село Волуяк, например.

- Кметът отчита за оправено осветление.

- Специално за Волуяк – селото е разделено на две части, специално тази част, в посока гарата – така наречената „Република-2“, там няма изобщо осветление. Инфраструктурата е под всяка критика, няма просто такава. Налични са само черни пътища, хората се оплакват за често спиране на електричеството, поради ниско напрежение. Там няма канализация и водопровод.

- Да поговорим за децентрализацията на общините – казахте, че има много проблеми в инфраструктурата, Вие какво предлагате като решения и с какви средства?

- Това сме го коментирали и с кандидатите за общински съветници. Първо трябва да се променят нещата на централно ниво и парите от данъците на физическите лица да остават в общините. До момента, тоест, за 2018 година, в Района са влезли около 13 милиона и половина от данъци, но тези пари не са достигнали обратно , става дума за повече от 80% от тези средства – как да се правят промени и да се реализират проекти?

- Правени ли са обществени обсъждания за всичките тези години, представяни ли са пред тях съответно проекти?

- За посочените години няма никакви срещи на районната администрация с гражданите. Срещи се правят когато има конфликти само. Тук ще дам пример с протеста на живущите в „Обеля-1“ между блоковете 116-117. Тогава взе участие районната администрация, а през останалото време няма нито един отчет реално какво е свършила общината. Моето предложение е за редовни срещи с хората и отчет за извършеното и особено за качеството на съответните дейности.

- Какво Ви казват хората при срещите, за какво настояват. Например, отдаването на обществените поръчки на едни и същи фирми и други подобни практики?

- Аз смятам да работя непрекъснато на терен и да променя това статукво, в което проекти и тяхното реализиране в районите е нищожно. Не е ново , това което ще кажа, но смятам че между блоковите пространства и тяхното поддържане трябва да се стопанисва от специализирано районно звено, което да се структурира от представители и експерти от районната администрация, а не да бъде дадено на концесия на частни фирми.

- Точно това искам да конкретизирате. Предвиждате ли общински дружества да стопанисват повечето социални услуги и как да се случи това?

- От първия ден, ако спечеля кметското място ще създам общинско звено от експерти от администрацията, които да стопанисват детските площадки, между-блоковите пространства и тук съм проверил опита на други районни кметове, които успяха да създадат такива звена и ефектът от тяхната работа е видим.

- Относно структурата на района, с Ваш екип ли смятате да работите или с настоящите експерти?

- Естествено, че хората , които искат промяна имат желание да работят и са експерти, ще останат на работните си места.

- Проблемите с транспорта – виждам, че има железопътен транспорт, но свързването на отделните села в района и кварталите с градския транспорт на какво ниво е. Например връзките с Банкя и София - достатъчни ли са автобусните линии?

- Най-големите проблеми с транспорта са в Мрамор и Волуяк- автобусите са на 30-40 минути, понякога на час, автобусните спирки са в тревните площи, без навеси, необезопасени, без информационни табла. Бях на среща с гражданите през седмицата в село Волуяк. Те споделиха, че от другата страна на жп. гарата, тази която е отсечката на бившата „Република-2“ към „Долева“ махала там няма въобще градски транспорт защото,според общината, бил голям жп. прелеза и не можели да преминават автобусите. Там е необходим надлез, мостово съоръжение.

- Ако трябва да сме откровени, може ли един районен кмет да построи мостовете, които при вас са необходими?

- Възможно е ако Столична община разгледа представени проекти и се ангажира със средства – тук е особено важна помощта на Столичния общински съвет, а когато човек е настоятелен и преди всичко подкрепян от съгражданите си нещата се случват. Как да се осъществи дадено предложение, ако няма внесен дори доклад в Голяма община?

- Вашият поглед върху кампанията досега, има ли натиск върху хората, страхуват ли се или са готови за промяна?

- Вече четири месеца съм на терен, между хората и изводите са , че гражданите искат промяна. Ще работя за пълна прозрачност и в общината и в района, защото това нещо до сега не е факт. По отношение на страха и натиска, мога да кажа, че той се забелязва при малкия и среден бизнес. Хората, които не работят в района нямат проблем , докато кафенета, магазини, както споменах малкия бизнес – при тях го има този страх да не загубят бизнеса си.


Петокласници мериха вятъра с балон и сонда

автор:Дума

visibility 30

Заев настоя България да признае македонския език

автор:Дума

visibility 52

В Каменари дават работа само на гласувалите за ГЕРБ

автор:Дума

visibility 81

"Граждани за София" е против новия проект за пл. "Света Неделя"

автор:Дума

visibility 68

БСП иска оттегляне на наредбата за бонус-малус

автор:Дума

visibility 171

/ брой: 239

Властта одобри нови 1,4 млрд. лв. за "Хемус"

автор:Дума

visibility 148

/ брой: 239

С 400 хил. лв. глобиха 24 фирми за картел в санирането

автор:Дума

visibility 152

/ брой: 239

"Булгаргаз" предлага 2% поевтиняване на газа

автор:Дума

visibility 107

/ брой: 239

Борисов се обяви за балансьор между НАТО и Русия

автор:Дума

visibility 53

Ердоган тества първия турски автомобил

автор:Дума

visibility 67

ЕС е против американските санкции срещу "Северен поток-2"

автор:Дума

visibility 94

Заев: Пътят Скопие-София е отвратителен

автор:Дума

visibility 222

Предаване на БНТ 1 лъха на грандиозен фалшификат

автор:Христо Георгиев

visibility 1267

/ брой: 239

Репортер от минало време? Няма такава професия!

автор:Дума

visibility 178

/ брой: 239

Цивилизационното превъзходство на лявото

автор:Дума

visibility 241

/ брой: 239

Датата

автор:Дума

visibility 111

/ брой: 239

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ