Видимо (не)доволни
/ брой: 245
След като месеци наред песента на Криско и Мария Илиева заливаше праймтайма на електронните медии, по някое време парчето все пак успя да събуди полузаспалите радетели на морала в българския ефир. Глас се чу и от Съвета за електронни медии. След писмо на възмутена гражданка, направила си труда подробно да анализира провокативния текст на прословутия хит на Криско, председателят на надзорния орган бе принуден да обикаля телевизиите седмици наред и да обяснява как съдържанието на "Видимо доволни" може негативно да повлие върху възпитанието на децата.
Поисканият от Георги Лозанов дебат за текстовете на песните само отприщи ударната вълна от реакции и изписа вежди, вместо... да запуши устата. Хора, които преди това не са и чували за парчето, побързаха да се поинтересуват какво, аджеба, толкоз нервира псевдопуританите. И така гледанията на клипа в интернет прескочиха 10 милиона (!), което е голям плюс за джоба на авторите. А изпълнителите на песента, обединени от мултиплициращото се внимание към тях, недоволно побързаха да отвърнат на заканите на СЕМ да глобят с хиляди левове медиите, излъчвали "Видимо доволни", което респективно засяга и самите музиканти.
Интелектуалката Мария Илиева възмутено сътвори отворено епистоларно послание до СЕМ. А Криско, типично по рапърски, само се подписа под засуканото твърдение, че санкцията е "безпардонно вмешателство в естественото развитие и плурализма".
Факт е, че предизвикалата толкова голяма шумотевица песен не е единствената, чийто текст и клип съдържат вербални и визуални провокации. Безспорно е също, че подобни "художествени произведения" нямат място в националния ефир. Медиите обаче всъщност се превръщат в неизменен трамплин за популяризирането на подобни парчета и превръщането им в тотални хитове. Което, в крайна сметка, е и целта на изпълнителите. И ако перифразираме рапъра, те показаха на "тия хора" (не само от СЕМ) как се прави скандал и кой видимо печели от него.