Вбесени пътници спрели бърз влак
От БДЖ обявиха случилото се за гражданско неподчинение
/ брой: 210
Чакащи пътници на гара Илиянци са спрели бързия влак от София за Горна Оряховица навръх Съединението на 6 септември. Влакът е трябвало да мине транзит през гарата. Причина за постъпката им се оказала поредна авария в старата електричка по линията София-Мездра, която не могла да продължи по разписанието си. Затова тълпата решила да спре бързия влак и да го ползва, за да се приберат хората. За инцидента от БДЖ потвърдиха едва вчера, след като в интернет беше качен видеозапис с кадри от спирането на влака. Необичайната ситуация е била заснета с мобилен телефон, като кадрите от няколко дни се разпространяват в сайта vbox7.
"Гражданско неподчинение" нарекоха от БДЖ случилото се. Управителят на "Пътнически превози" в железниците Георги Иванов заяви, че спирането на бързия влак от пътниците е било абсолютно незаконосъобразно, особено след като половин час по-късно е имало друг пътнически влак в същата посока - за Мездра, предаде Дарик. Иванов обясни, че линията София-Мездра е доста натоварена, а събира най-малко приходи. "Хората, които пътуват, не обичат да плащат там", коментира той.
От БДЖ коментираха, че при повреда и невъзможност на композицията да продължи по маршрута си диспечерите на железницата правят промени в разписанието.
Най-вероятно по тяхно решение бързият влак за Горна Оряховица е спрял на гара Илиянци, за да качи пътниците до Мездра. От БДЖ не казаха защо не са дали гласност или обяснение на случая. МВР също няма информация за инцидента.
Това не е първият път, в който ядосани клиенти на БДЖ блокират влак. Случаите зачестиха след орязването на над 180 влака от разписанието на железницата с цел икономии. През март влакът от Кюстендил до София престоя 40 минути на гара Даскалово край Перник заради обсада на вбесени пътници, които не могли да се качат в претъпканата композиция. Наложи се намеса на полицията, за да може влакът да продължи по маршрута си.
Случаят с повредения влак до Мездра е доста по-сериозен, тъй като е имало потенциална опасност за живота на пътниците. Електричката е стар модел от серия 33, които бяха спрени от движение през 2009 г. със заповед на тогавашния директор на ИА "Железопътна администрация" Симеон Ананиев. Причината беше пожар, който едва не повтори трагедията от влака София-Кардам. Въпреки заповедта, БДЖ продължава да използва старите мотриси. Последният сериозен инцидент бе на 30 януари, когато спирачките на електричката от Бойчиновци за Мездра отказаха и 18 души летяха като във филм на ужасите повече от 50 километра.