Ватманите в София сложиха жълти жилетки
Роби ли са водачите в столичния градски транспорт питат социалистите
/ брой: 31
Водачите от електротранспорта в София излязоха вчера на работа с жълти жилетки и сложиха табели "Протест" на колите си. Акцията им е заради извънредните часове, които са принудени да изработват, както и заради липсата на достатъчно почивни дни. Недоволните не са организирани от синдикатите. Неясно защо много от тях отказаха да бъдат снимани, свалиха жилетките си и дори влязоха в конфликт с фоторепортер на ДУМА.
Междувременно по време на заседанието на комисията по транспорт към Столичния общински съвет се разгоряха бурни спорове около ставащото в градския транспорт. Освен съветници и представители на синдикалните организации, на заседанието присъстваха неправителствени формации и ръководствата на транспортните общински дружества. Те остро спориха защо има недоволство сред шофьорите, как трябва да се разрешат проблемите им и какви са условията на труд.
Шофьорите в градския транспорт роби ли са попита председателят на БСП в София и на групата на социалистите в СОС Калоян Паргов. Той поиска отговори дали месечният график на работа и почивки се спазва и има ли натиск върху шофьорите да поемат извънредни часове работа под заплаха, че ще бъдат уволнени. "Вярно ли е, че съществуват вътрешни правилници в дружествата, които регламентират санкции и по този начин са отнемани неправомерно възнаграждения на шофьорите, а болничните не се изплащат с месеци", настоя да разбере още Паргов.
По-рано през деня той се срещна с недоволни шофьори. "От това, което чух, вече имам обяснение защо е толкова голям недостигът на водачи в столичния градски транспорт", коментира социалистът. Той е научил, че превозни средства в градския транспорт се движат с гуми на по 250 000 км при положение, че по закон те трябва да се сменят на 100 000 км.
Социалистите очакват конкретни предложения за справяне с проблемите, както и пълни отчети, за да е ясно кой какво е свършил или не е свършил в работата си и съответно каква отговорност ще понесе за действията си. От левицата са категорични, че е крайно време Столичната община и ръководствата на транспортните дружества да си дадат сметка, че най-важни от всичко са безопасността и защитата на живота и здравето на гражданите, както и качеството на транспортното обслужване.