29 Ноември 2025събота01:48 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Въх, уби ма!

/ брой: 87

автор:Мая Йовановска

visibility 5107

Мая ЙОВАНОВСКА


Срещата на премиера Кирил Петков с превозвачите и тяхното демостративно напускане се изтъркаля из медиите с етикета за нещо скандално. Такава поне е позицията на превозвачите. И по-конкретно на тези, които са напуснали срещата. А те не са всички присъствали, въпреки че явно се възприемат като целия бранш. Били им показали вратата. От разпостранен по-късно запис се чува глас, наподобяващ този на премиера Петков, който да изрича, че той сам решава какво да говори. Но неприсъствалите на срещата е трудно да определим кой крив и кой прав, макар едната страна да се опитва да изкара себе правоверна и да го играе обидена на тези, от които иска помощ.

В крайна сметка, обидените веднага дадоха шумна заявка за протести, спиране на целия автобусен транспорт в страната и блокиране на абсолютно всички транспортни връзки. Това не можело да продължава, администрацията се подигравала с тях. Та като основна причина за протеста се изтъква проваления диалог с правителството. Муш! - Въх, уби ма! Дето се вика, търсиха, търсиха и най-накрая намериха причина. 

Вън от сарказма, трябва да отбележим, че наистина транспортният сектор е един от най-пострадалите в поредицата от кризи, които ни застигнаха. Намаляването на пътуванията заради КОВИД-19 и постоянно покачващите се цени на горивата убива превозвачите - и малки, и големи. И те, както и много други сектори, имат нужда от помощ от държавата. Но още с идването на новото правителство част от тези "герои", сред тях най-обидените от срещата при Петков, започнаха да реват за какво ли не. И да изтъкват проблеми, брадясали от години, например прословутият Пакет "Макрон", който в началото буквално бе проспан от третото правителство "Борисов" и пишман експертите в него, пък после започна едно ронене на кървави сълзи. И ох, и ах! В последно време пък тези, с тежките превозни средства, дето най-много рушат пътищата, им припари под крачетата заради твърдата заявка, че пътуването им по българските пътища няма вече да е безплатно. Но който търси - намира. Та така и с превозвачите.

Обсъждат три варианта на тунел под Петрохан

автор:Дума

visibility 1239

/ брой: 224

Подменят 40 км водопроводи в София

автор:Дума

visibility 1242

/ брой: 224

Европрокуратурата разследва Загреб и Рим

автор:Дума

visibility 1078

/ брой: 224

Пенкова иска от ЕК още права за регионите

автор:Дума

visibility 1222

/ брой: 224

Полша и Балтика се страхуват от Русия

автор:Дума

visibility 1175

/ брой: 224

Тръмп посъветва Япония да не провокира Китай

автор:Дума

visibility 1199

/ брой: 224

Тъжен извод

автор:Александър Симов

visibility 1140

/ брой: 224

За мъжете в униформа

visibility 1050

/ брой: 224

Когато имаше масов спорт - приоритет на държавата

visibility 1162

/ брой: 224

Спрете да лъжете! Путин не ни е враг

visibility 1248

/ брой: 224

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ