02 Юни 2024неделя17:35 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

В цветния капан на устните, или непредсказуемата сила на червилото

Преди 130 години този козметичен продукт официално e представен за първи път на панаира в Амстердам

/ брой: 136

автор:Альона Нейкова

visibility 1964

Смята се, че червилото се е използвало още преди 5000 години във Вавилон. Боята за устни е била известна и в Древен Египет. Там тя се е правела от червен пигмент, пчелен восък и животинска мазнина. Египтянките предпочитали червило с тъмни оттенъци и в онези времена на мода са били тънки, ясно очертани устни. От страната на пирамидите това козметично средство стига до Древна Гърция, а после и в Рим.
Обаче в различни места по света се намират както привърженици, така и противници на боядисването на устните. Един от най-яростните е прочутият Клавдий Гален. Но той не е бил самоцелно срещу използването на козметиката, а просто се е опитвал да предпази представителките на нежния пол от употребата на опасни козметични средства. В онези времена в червилата са добавяли доста странни пигменти и съставки, сред които и немалко отровни като миниум и цинобър. В стремежа към красотата обаче жените продължавали въпреки всичко да използват страшния в буквалния смисъл на думата арсенал за покоряване на мъжките сърца.
Следата на нееднозначния ефект на боята за устни отвежда и до легендата за Ябълката на раздора. Знае се, че Парис е решил спора коя е най-красивата между Хера, Атина и Афродита в полза на последната. Преди още да успее да се зарадва на победата си, богинята била уличена в мошеничество, понеже... използвала пудра и червило.
Не е тайна, че девойките векове наред подсилвали свежестта и яркостта на захарните си уста с помощта на стрита тухла, сок от цвекло, ягоди и малини. Християнската църква обаче се отнасяла отрицателно към всякакви "външни" промени във визията на нежния пол. Католиците дори забранили през XIV век козметичните средства, провъзгласявайки, че жените, боядисващи лицата и устните си, изопачават светлия образ на Дева Мария. В този период инквизицията дори имала право да арестува за богохулство онези, които използват козметика.
Червилото започва да се прави от по-малко екстремни средства едва през XVI век - по времето на властването на Елизабет I, въвела като модерна избелената кожа, съчетана с кървавочервени устни. За козметика се ползват пчелен восък и екстракти от различни растения, на които се дължат ярките цветове по лицата на дамите. Популярността на червилото в Англия обаче е краткотрайна - през 1653 г. пасторът Томас Хол основава цяло движение, пропагандиращо отказването от червила, пудри и т.н. Приема се, че разкрасяването на лицето е "дяволска работа". Английският парламент пък е сътворил през 1770 г. закон, според който "жената, съблазнила мъжа с помощта на козметика, трябва да се смята за вещица". Кралица Виктория открито се е изказвала през 1800 г. срещу червилото, като твърдяла, че да си гримиран е "вулгарно".
Козметиката се приема за символ на лекомислените жени през XIX век. Но суфражетките я използват именно като знак на силните жени през 20-те години на двайсетото столетие. Една от големите поклоннички на червилото в онези времена е легендарната актриса Сара Бернар, която го наричала "най-великото откритие на света".
Козметичното средство придобива по-приемлив вкус едва през 1882 г., когато във Франция започват да го правят от грозде и прясно мляко, като продължават да добавят пчелен восък и корени на черно лозе.
За официален рожден ден на червилото се смята 1883 г., когато то помпозно е представено на панаир в Амстердам. Жените се надпреварват да си набавят козметиката за устни, изглеждаща тогава като молив, завит в парче коприна. Най-важното е обаче, че дебютът отприщва откритото търсене и предлагане на продукта, който започва да се произвежда под наблюдението на експерти в козметичната индустрия. Червилото придобива аромата на орех през 1928 г., като по същото време е създаден и перманентният вариант на козметиката за устни. Течният блясък излиза на пазара през 1932 г. благодарение на Max Factor, като първоначалната идея била той да допълни и подсили ефекта на червилото. Популярният днес гланц, в чийто състав най-после липсва пчелният восък, е създаден едва през 90-те години на миналия век от компанията Lip-Ink International.
Днес вече никого не учудва фактът, че някои жени дори боклука не излизат да изхвърлят, без да си сложат червило. То се превърна в задължителен щрих към перфектния външен вид на всяка уважаваща себе си дама. И е едно от най-търсените козметични средства - годишно се продават 20 хил. км червило. Което означава, че дамите го смятат за нещо повече от обикновена боя за устни.


Необичайно, но факт

Съществуват най-различни разновидности на класическото червило - обикновено, течно, във вид на гланц, като крем в тубички, в кутийки и т.н. Въпреки това дизайнът на тази част от разкрасяващия арсенал вдъхновява за създаване на много други предмети. Употребата на повечето от тях не само е извън рамките на обикновената козметика, но и надхвърля и най-смелите фантазии.
На доста дами им харесва, когато всички си мислят, че те не изпускат от ръцете си червилото, но всъщност представителките на нежния пол носят ключодържател. Някои модели са снабдени със специални приспособления, позволяващи да бъдат закачани на мобилни телефони, чанти и колани. Има обаче и истински червила, изпълняващи ролята и на ключодържател. Това е страхотно удобство за онези жени, в чиято чанта трудно и бавно се откриват търсените предмети и аксесоари.
Обаче когато червилото изглежда като флашка, това означава, че става дума само за външна прилика с козметичния продукт. Паметта е опакована така, че лаици трудно биха могли да заподозрят, че става дума за пазител на ценна информация, а не обикновен разкрасяващ предмет.
Със същата цел се маскират и средствата за самоотбрана като електрошокови минипалки и сълзотворни спрейове. Дизайн, подобен на този при червилата, е истинска находка: никой няма и да предположи реалното предназначение на предмета, твърде обичаен за почти всяка дамска чанта.
Доста по-сериозна алтернатива на вече споменатите уреди за защита е малък пистолет. Екземпляр на такова оръжие, маскирано като червило, се пази от Шпионския музей във Вашингтон.
Вече не са рядкост и мишки за лаптоп, изглеждащи като малко по-голямо червило. Трудно е да се каже доколко удобството на подобен хайтек аксесоар е съизмеримо с външния му вид. Знае се, че жените в името на модата и стремежа да бъдат оригинални изтърпяват намесата в живота им и на много не по-малко странни аксесоари. Факт е обаче, че на такава мишка-червило са нужни само 3 минути зареждане, за да работи безжично цял ден.
Прочутият дизайнер Алберто Джордани толкова се е вдъхновил от работата си с представителките на нежния пол, че е създал обувки с токчета като отворено червило. Изглежда наистина необичайно, но и напълно логично - от женска гледна точка, разбира се. Още повече, че като бонус към тези обувки вървят и други цветове червило, които може да се сменят, и така дамите всеки път изглеждат все едно са с различни обувки, пардон, токчета.
Съществува още един изключително оригинален начин за употреба на оригиналния козметичен продукт, или по-скоро на неговата опаковка. Става дума за модел, изглеждащ като бурканче за подправки - сол, черен и червен пипер, къри и т.н. Много необичайно, но изключително интересно решение на червилото, нали?


Цени и цветове

Червилото може да бъде полезно и за мъжете. Не, няма грешка. Именно за представителите на силния пол, които благодарение на този козметичен продукт имат шанса да научат какво е настроението на жените до тях. Това става възможно с помощта на обикновено, но истинско внимание. Мъжете трябва само да следят как се променя цветът на червилото върху устните, за да са наясно как се чувстват дамите. Според указанията на опаковката засега гамата на нюансите е разработена само до 5 оттенъка. Зеленикавият е признак на злоба, оранжевият - на неприязън, червеният - на страст, розовият - на нежност, лилавият - на експресивност.
Променящото цвета си червило обаче не е сред най-скъпите в света. Палмата на първенството държи друг модел, който наистина е направен от висококачествени съставки. Но не те качват цената на това червило до 62 000 долара, а опаковката му. Тя е направена от злато и диаманти и се предлага с извезани със скъпоценни камъни инициали на дамата, която има късмета, пардон - средствата, да притежава такъв козметичен екземпляр.

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 964

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 953

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 831

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 813

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 992

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 944

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 1121

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 883

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 968

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 1004

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 1183

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ